بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز شد و گفت: با توجه به تعداد بالای بیکار در استان باید برای توسعه اشتغال اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: مردم از مسئولان انتظار دارند که در راستای رفع مشکلات اقتصادی آنها تلاش بیشتری داشته باشند.

وی خواستار مهار تورم و مقابله جدی با گرانی در بازار شد و اضافه کرد: مسئولان باید نظارت و کنترل بیشتری بر بازار داشته باشند و برای رفع مشکلات اقتصادی مردم و کنترل گرانی اقدام کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه پروژه راه آهن بوشهر - شیراز تاکنون به خوبی اجرا نشده است، تصریح کرد: استان بوشهر دسترسی گسترده‌ای به سواحل دارد و دارای حوزه فعالیت گسترده‌ای در حمل و نقل کانتینری است.

وی با تاکید بر لزوم فراهم شدن زمینه حمل و نقل کانتینری آن در بخش ریلی استان بوشهر اضافه کرد: در برنامه توسعه حمل و نقلی ریلی ایران امتداد حمل و نقل ریلی از مرکز کشور باید به استان بوشهر متصل شود ولی این مهم تاکنون محقق نشده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری خواستار اتصال هرچه سریع‌تر استان بوشهر به شبکه حمل ونقل ریلی سراسری شد و بیان کرد: خط راه آهن سواحل جنوبی کشور از استان هرمزگان به سمت استان های بوشهر، خوزستان و سپس کشور عراق محقق شود.

وی با اشاره به اهمیت بسیار بالای اتصال به خط ریلی گفت: حمل و نقل ریلی برای مسافرت مردم راحت‌تر و ارزان‌تر، ایجاد کننده اشتغال و کاهنده ترافیک جاده‌ای است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: استان بوشهر از دیرباز در عرصه خبر و رسانه پیشتاز بوده است و تاریخی درخشان در این زمینه دارد.

 امام جمعه بوشهر در باره  وضعیت بیکاری اظهارداشت: آمار رسمی بیکاری در این استان ۱۰.۹ درصد گزارش شده که آمار واقعی به مراتب از این میزان بالاتر است این درحالی است که عمده بیکاران را جوانان تحصیل کرده، آگاه و متعهد تشکیل می‌دهند.

وی گفت: نمایندگی بنیاد آستان قدس رضوی، کمیته امداد، بسیج و ظرفیت‌های وزارت کشور فضای مناسبی برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر ایجاد کرده که باید از این فرصت نهایت استفاده صورت گیرد.