سید احمد حسینی در نشست رونمایی مجموعه‌شعر «تهران - لوبیتل - چشم‌های تو» گفت: در روزگار ما انتشار کتاب کار دشواری نیست، اما انتشار کتاب خوب دشوار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یازدهمین نشست از سلسله برنامه‌های جمعه عصرهای کافه‌کتاب با محوریت نقد و بررسی نخستین مجموعه‌شعر اسماعیل باستانی عصر دیروز جمعه ۱۱ مرداد با حضور مسعود فروتن شاعر و مجری تلویزیون، سید احمد حسینی شاعر و پژوهشگر و سراینده اثر در کافه‌کتاب جان برگزار شد.

در ابتدای این نشست فروتن با خوانش چند شعر از کتاب «تهران - لوبیتل - چشم های تو» این مجموعه‌ را اثری دانست که دارای تصاویر بکر و ناب است.

این مجری تلویزیون در ادامه گفت: اسماعیل باستانی همان‌طور که محمدجان صالح علاء در ابتدای کتاب در مقدمه آورده شاعری‌ست پاره‌وقت است.

سپس باستانی چند شعر از کتاب را خواند و اشعار کتاب را نتیجه تجربه‌های زیستی خود عنوان کرد. وی در ادامه گفت: شعرهای این مجموعه را از سال ۸۶ تا ۹۴ سروده‌ام. در حال حاضر چاپ اول کتاب تمام شده و چاپ دومش به زودی عرضه می‌شود.

در بخش بعدی این نشست، حسینی به‌عنوان دبیر جلسه گفت: در روزگار ما انتشار کتاب کار دشواری نیست، اما انتشار کتاب خوب دشوار است. اسماعیل باستانی توانسته نظر مثبت شاعران و اهالی کتاب را کسب کند و به قول معروف نمره‌ قبولی پای برگه‌های کتابش خورده است.

شاعر کتاب «ساراییسم دو» در بخشی از سخنانش، شعرهای باستانی را راه رفتن روی لبه‌ی شمشیر دانست و گفت: شعرهای این کتاب شعرهای لحظه‌های زندگی‌ است که گاهی با عشق گاهی با جنون، سیاست و اجتماع گره خورده‌اند.