خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به رسالت خبرنگاران در گام دوم انقلاب اظهار داشت: امروز نیازمند به خبرنگار و رسانه در تراز انقلاب اسلامی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز دوشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در بیت نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه شهید صارمی الگوی خبرنگاران است، اظهار داشت: شهید صارمی مظهر صداقت، شجاعت و امانت بوده است. کم و بیش شما خبرنگاران با زندگینامه این شهید بزرگوار آشنا هستید، این شهید بزرگوار واقعا ایثارگری و فداکاری و آن تعهد رسانه ای را کاملا نشان داد.

وی تصریح کرد: آنچه برای خبرنگاران لازم است مسئله صداقت، شجاعت و امانت است.

خبرنگاران قوه عاقله افکار عمومی استان هستند

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه این جلسه از جهات متعدد جلسه بسیار با ارزش، با معنویت و مهمی است، افزود: اولا آن موتور محرکه افکار عمومی در این جلسه جمع هستند، خبرنگاران قوه عاقله افکار عمومی استان هستند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه دفتر من متعلق به شماست و حضور قریب به اتفاق رسانه ها با همه افکار و اندیشه ها را در دفتر من وجود دارد،  این هم برای من بسیار ارزشمند است و غنیمت می دانم، افزود: تشکر می کنم از همه شما عزیزان خبرنگار چراکه در حادثه سیل رسانه استان خوش درخشید و انعکاس بسیار خوبی از اخبار و ویرانی ها و حوادث و کمک رسانی ها داشتید.

در حادثه سیل رسانه استان خوش درخشید و انعکاس بسیار خوبی از اخبار و ویرانی ها و حوادث و کمک رسانی ها داشت

وی ادامه داد: رسانه ها اعم از خبرگزاری ها،  فضای مجازی، مکتوب و ... در ماجرای سیل انصافا نمره عالی گرفتند و چیزی کم نگذاشتند و همین باعث شد جلب کمک های خوبی در استان داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه رسانه های استان انصافا رسانه های سالم، دلسوز و انقلابی هستند،  در استان رسانه ای که منحرف باشد و حرفی غیر از مسیر انقلاب بزند نداریم، تصریح کرد: خبرنگاران با مناعت طبع و سختی ها و مشکلات هم دست و پنجه نرم می کنند و رسانه خود را سرپا نگه می دارند. این ارزش است که انسان وقار رسانه ای، حرمت، اعتبار و منزلت رسانه ای خود را حفظ کند.

رسالت خبرنگاران در گام دوم انقلاب اسلامی

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه بحث اصلی من رسالت خبرنگاران در گام دوم انقلاب اسلامی است،  نقش رسانه ها و خبرنگاران در بیداری، آگاهی بخشی و هدایت افکار عمومی و روشنگری بر کسی پوشیده نیست، خبرنگار یک مسئولیت سنگین الهی دارد، یک تعهد افکار عمومی را برعهده دارد و از این رو کارش بسیار مهم، حساس و تاثیرگذار است، افزود: به ویژه در این دوره از تاریخ که آن را دوره رسانه یا عصر فضای مجازی نامگذاری کرده اند حساسیت کار رسانه بیشتر است.

وی یادآور شد: امروز مقابله و جنگ هم فرق کرده است، خبرنگاران در میدان جنگ نرم فعالیت می کنند. امروز جنگ نرم مهم ترین مسئله و چالشی است که دنیا با آن روبه رو است و تمام تعاملات دنیا امروز بر محور رسانه می چرخد.

شاهد ایستادگی خط مقاومت در برابر خط سازش هستیم

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه در ایران اسلامی یک مرحله مهم از انقلاب را پشت سر گذاشتیم، حالا وارد گام دوم انقلاب شده ایم. نقش رسانه ها در گام دوم انقلاب چیست؟ در گام دوم انقلاب با چه مسائلی روبه رو هستیم؟ اظهار داشت: در گام دوم انقلاب بحث پیشرفت و ترقی کشور مطرح است. پیشرفت کشور با اعتماد به ظرفیت های درونی مطرح است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه یک جبهه مقاومت اسلامی در برابر استکبار جهانی شکل گرفته است، تصریح کرد: شاهد ایستادگی خط مقاومت در برابر خط سازش هستیم، سازش بین شرق و غرب، اروپا و آسیا و... مطرح بود، اما امروز دنیا متوجه شده که خط مقاومت خط سربلندی، پیروزی و موفقیت است. حتی ضد انقلاب هم می آید از ایران تعریف می کند، وقتی سپاه پهپاد آمریکایی را سرنگون می کند همه ایرانیان احساس غرور پیدا می کنند. این نشان می دهد خط مقاومت غلبه یافته است.

در گام دوم انقلاب به دنبال برچیدن نفوذ آمریکا و محو کردن رژیم صهیونیستی هستیم

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال برچیدن نفوذ آمریکا و محو کردن رژیم صهیونیستی هستیم، می خواهیم کامل دست آمریکا از منطقه قطع و رژیم صهیونیستی محو شود، افزود: در گام دوم انقلاب به دنبال رشد اخلاق و معنویت هستیم، می خواهیم با معنویت و اخلاق پیش برویم نه با سلاح مادی.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه ما در گام دوم انقلاب به دنبال بحث تمدن سازی و آمادگی برای ظهور و حاکمیت اسلام در جهان هستیم، گفت: امروز نیازمند به خبرنگار و رسانه در تراز انقلاب اسلامی هستیم. رسانه ما اعم از خبرگزاری ها و مطبوعات و نشریات و ... باید در تراز انقلاب باشند، خودتان را در این سطح ببینید. امروز باید خبرنگار ما سطحش را بیاورد در تراز انقلاب اسلامی، اعتبار و منزلت و بزرگی خود را در این سطح ببینید و در این سطح قلم بزند. اگر این آینده و افق روشنی که داریم را ببینیم آن وقت می بینیم در چه جایگاهی قرار داریم.

نیازمند به خبرنگار و رسانه در تراز انقلاب اسلامی هستیم

آیت الله میرعمادی با تاکید بر لزوم داشتن مواضع انقلابی و ارزش مداری افزود: رسانه سازش کار و محافظه کار و اجیری نمی تواند در گام دوم انقلاب نقش آفرینی کند. رسانه انقلابی می خواهیم. رسانه انقلابی در برابر صاحبان قدرت و ثروت می ایستد، مبارزه با فساد می کند، امروز افتخاری است برای رسانه ها که ریشه مبارزه با فساد بودند. این رسانه ها بودند که روشنگری کردند و امروز می بینیم نتیجه داد و مایه امید شد.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها باید برای تبیین و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کنند، گفت: مقام معظم رهبری شب ها با مناجات و دعا این بیانیه را نوشت، برخی عبارات را چندین بار اصلاح کرد و تدوین کرد. لذا باید برای ترویج و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تلاش شود.

رسانه ها برای انتخاب مسئول جوان و نماینده جوان در استان چه کرده اند؟

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه رسانه ها چه کردند برای حاکمیت مدیر جوان، رسانه ها برای انتخاب مسئول جوان و نماینده جوان در استان چه کرده اند؟  مسئولیت سنگین است، تصریح کرد: وقتی رهبر انقلاب می فرمایند گام دوم به دوش جوانان است، باید ببینیم چند درصد استان ما مدیر جوان دارد؟ جوانان متعهد و انقلابی. چند درصد مسئولیت ها به جوانان سپرده شده است؟

آیت الله میرعمادی با تاکید بر لزوم مطالبه گری حق گرایانه اظهار داشت: مطالبه گری باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود. رسانه ای که مطالبه گر نباشد رسانه نیست. البته مطالبه گری حق گرایانه مهم است.

وی خطاب به خبرنگاران یادآور شد: در مطالبه گری اغراض سیاسی و جناحی را دخالت ندهید، توجه داشته باشید که منافع استان را در نظر بگیرید نه منافع شخص و مدیر را.

پویایی و نشاط و شادابی خبرنگار در مطالبه گری است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه پویایی و نشاط و شادابی خبرنگار در مطالبه گری است،  اگر مطالبه گری نباشد رخوت و سستی و ضعف در پی خواهد بود، افزود: رسانه باید زبان مردم باشد نه تملق دستگاه یا مدیری را کند، آن ارزش ندارد. رسالت رسانه روشنگری است نه تملق گویی، حق مردم باید احیا شود و منافع مردم و استان احیا شود. رسانه ها باید سخنگوی مردم باشند نه سخنگوی دستگاه و مدیر.

آیت الله میرعمادی همچنین بر بیان مطالب واقعی و امید آفرین توسط رسانه ها تاکید کرد و اظهار داشت: برخی چیزها مطالب واقعی نیست، نباید دامن بزنیم. مطالب باید امید آفرین باشد. ما آینده بسیار درخشانی داریم، شرایطی که امروز داریم در هیچ دوره ای نداشته ایم،  اقتدار و عظمت امروز ما، دستاوردهای ما چشمگیر است.

گسترش امید در جامعه از مهمترین وظایف رسانه ها در عصر کنونی است

وی خاطرنشان کرد: گسترش امید در جامعه از مهمترین وظایف رسانه ها در عصر کنونی است. باید اخبار امید بخش را منتقل کنیم. با دروغ نمی خواهیم که امید آفرینی کنیم اما مطالب واقعی بیان شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کلنگ زنی های نافرجام در استان اظهار داشت: اگر همه این کلنگ زنی ها محقق می شد و هزاران شغل ایجاد می شد همه نیروهای ایران را به لرستان می آوردیم باز هم کم بود.

آیت الله میرعمادی افزود: مدام خبرها می آید که کلنگی زده می شود و هزار نفر شغل ایجاد می شود، اما همان کلنگ است و همان زمین است و دایره.

وعده های ایجاد اشتغال در لرستان چه شد؟

وی با تاکید بر اینکه در عوض جوانی با پول کارگری خود خلاقیت و توانمندی دارد اما حاضر نیستیم آن را نشان دهیم و اخبار آن را منتشر کنیم، گفت: وعده های ایجاد اشتغال در لرستان چه شد؟ کارگروه اشتغال چه شد؟ فرمانده اشتغال چه شد؟ مجروح شد یا شهید شد!؟

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به لزوم نقد مشفقانه خبرنگاران و صعه صدر و انتقاد پذیری مدیران اظهار داشت: از روزی که آمده ام از خبرنگاران حمایت کرده ام و پافشاری هم کردم و اگر موردی مطلع میشدم که مدیری از خبرنگاری شکایت کرده خودم پیگیری کردم و نگذاشتیم بخواهند علیه خبرنگار کاری انجام شود. مگر اینکه توهین و تهمتی شده باشد که با انتقاد متفاوت است. هر خبرنگاری انتقاد کرد و مدیر شکایت کرد طرف مقابلش من هستم. مدافع خبرنگاران و رسانه های انقلابی و ولایی هستم.

خبرنگاران برای پیشرفت و منافع استان متحد و منسجم باشند

آیت الله میرعمادی خطاب به خبرنگاران با بیان اینکه برای پیشرفت و منافع استان متحد و منسجم باشید، تصریح کرد: دو دستگی را کنار بگذارید و بر منافع استان منسجم باشید. بهترین حافظ منافع استان خبرنگاران هستند. کسی دلسوزتر از شما خبرنگاران نداریم. پرهیز کنیم از اختلاف و دودستگی، از تبدیل شدن رسانه به رسانه اجیری پرهیز کنیم. اینقدر شان خود را پایین نیاوریم که به خاطر مبلغی اعتبار خود را از دست دهیم. انتظارم این است منسجم و متحد در کنار هم باشید.

وی همچنین با اشاره به اینکه متاسفانه گاهی دیده می شود که در برخی دانش رسانه ای و اطلاعات رسانه ای و بنیه علمی وجود ندارد، خطاب به خبرنگاران ادامه داد: مطالعه کنید، متاسفانه خبرنگاران ما کارشان تخصصی نشده است و در همه مطالب اقتصادی، سیاسی، دینی و... قلم می زنند و گاهی دیده می شود خبرنگاری نتوانسته مطالب را بگیرد و انعکاسش ضعیف است. مطالعه کنید و بنیه علمی را بالا ببرید.

پیگیری منویات رهبری و تلاش و تبلیغ در حوزه فرهنگ دینی بر گردن خبرنگاران یک دِین است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه پیگیری منویات رهبری و تلاش و تبلیغ در حوزه فرهنگ دینی بر گردن خبرنگاران یک دین است، افزود: رسانه ای که منویات رهبری را دنبال نکند جفا کرده است، به ملت و کشور و انقلاب و خون شهدا جفا کرده است.

آیت الله میرعمادی خاطرنشان کرد:چطور می توانید افکار عمومی را دنبال کنید اما هادی و رهبر امت را نبینید. ما متدین هستیم و دینی برای گسترش اسلام داریم. برای فرهنگ ایثار، دین و دیانت مردم، نماز جمعه و ... قلم بزنیم.