رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با انتشار پیامی درگذشت آیت‌الله‌ شیخ آصف محسنی مرجع تقلید شیعیان افغانستان را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با انتشار پیامی درگذشت آیت‌الله‌ شیخ آصف محسنی مرجع تقلید شیعیان افغانستان را تسلیت گفت.

متن این پیام به این شرح است:

إنّا لله وإنّا إلیهِ رَاجعُون

«ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله‌ «شیخ آصف محسنی» مرجع تقلید شیعیان افغانستان، مدافع تقریب مذاهب اسلامی، رییس شورای علمای شیعه افغانستان و بنیانگذار حوزه علمیه و دانشگاه خاتم النبیین(ص) در کابل و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، موجب تألم و تأثر گردید. این عالم مجاهد عمر پُر برکت خود را وقف تعلیم و ترویج معارف اسلامی، سیره اهل بیت(ع) و تربیت شاگردان فراوان کرده است.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، حوزه‌های علمیه و شاگردان ایشان، خصوصا مردم و دولت دوست و برادر افغانستان و بیت مکرم ایشان تسلیت گفته و برای آن مرحوم رحمت و مغفرت از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم و روح آن عزیز را در درجات رفیع و مقام قربش جای داده و اجر جزیل عنایت فرماید.»

گفتنی است؛ آن مرحوم در فقه و اصول فقه، از شاگردان سید محسن حکیم و سید ابوالقاسم خویی است و آثاری در رجال، فقه و حدیث دارد. همچنین، بعد از سقوط حکومت طالبان، به کابل بازگشت. از مهم‌ترین اقدامات ایشان در کابل رسمیت مذهب تشیع، تأسیس تلویزیون تمدن و ساخت مجتمع بزرگ علمی ‌فرهنگی خاتم النبیین صلی الله علیه و آله است.

همچنین، وی مراوادت فرهنگی خوبی را در تبیین و گسترش زبان و ادبیات فارسی در افغانستان داشت و در جریان سفر ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به کابل مورد استقبال رسمی ایشان قرار گرفت.