جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با تنی چند از اساتید حوزه و آیات عظام دیدار کرده و گزارشی از فعالیت ها و عملکرد شبکه قرآن ارائه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با تنی چند از اساتید حوزه و آیات عظام آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله مصباح یزدی و آیت الله سعیدی تولیت حرم معصومه(ع)  دیدار کرد.

در همین راستا در اولین دیدار جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با آیت الله مصباح یزدی با بیان  تحلیلی عمیق از چرایی و چگونگی وقوع حادثه عظیم انقلاب اسلامی،  تصریح کرد: مردم با رهنمودهای امام راحل، امید و مجاهدت توانستند بر دشمنان و گروه‌های مختلف داخلی و خارجی غلبه کنند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به گام دوم انقلاب، عنوان کرد: بایستی دوره چهل ساله انقلاب اسلامی و عملکرد انقلابیون را ارزیابی و با بررسی نقاط ضعف از تکرار آنها جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در چهل سال گذشته نتوانسته ایم اهمیت قرآن را برای مردم تبیین کنیم، تاکید کردند: شبکه قرآن باید مفاهیم قرآنی را به صورت جذاب برای همگان تبیین کند.

آیت الله مصباح یزدی در پایان گفت: تربیت نسل آینده و ایجاد انگیزه در جوانان بسیار حائز اهمیت است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما نیز در ابتدای این دیدار با توجه به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از آیت الله مصباح خواست در تبیین مبانی الهی و قرآنی این سند مهم به رسانه ملی کمک کند.

احیاگری و ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع)؛ رسالت شبکه قرآن و معارف سیما

همچنین مدیر شبکه قرآن و معارف اسلامی با  آیت الله سعیدی تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه (س) دیدار کرد.

آیت الله سعیدی با اشاره به رسالت این شبکه گفت: ویژگی احیاگری و ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) که در مرور زمان منزوی گشته، این شبکه را از دیگر شبکه ها متمایز کرده و این رسالت همواره بایستی توسط این مجموعه حفاظت گردد.

وی همچنین تولید برنامه های فاخر و موثر را در گرو نگاه کلان و گام‌های استوار دانست و افزود: برای رسیدن به این هدف بایستی اقدامات زیرساختی صورت گیرد.

آیت الله سعیدی در ادامه نیز با تاکید بر اهمیت دشمن شناسی و دانش افزایی عوامل شبکه قرآن و معارف تلویزیون، خودسازی و توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را از جمله راه های رسیدن به اهداف والای شبکه یعنی رساندن پیام اسلام ناب به امت ها و در نهایت غلبه بر دشمنان دانست.

در ابتدای این جلسه جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به هجمه رسانه ای دشمن علیه معارف اسلامی، بر ضرورت مصون سازی جامعه تاکید کرد.  

وی همچنین گسترش همکاری با آستان مقدس حضرت معصومه(س) و برنامه سازی جدید و فاخر با مشارکت این آستان را خواستار شد.

اولویت رسانه ملی ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) باشد

همچنین درجواد شیخ اکبری در دیداری با  آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کرد که در این ملاقات مرجع تقلید شیعیان ضمن اشاره به اهمیت محتوای قرآنی و تاثیر آن در جامعه، گفت: ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) مهم ترین رکن نظام اسلامی است و باید در اولویت رسانه ملی باشد.

وی همچنین در ادامه بر تولید برنامه هایی با محتوای غنی معارفی در همه شبکه های سیما تاکید کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی در پایان نیز شبکه قرآن و معارف سیما را به عنوان رسمی ترین مرجع نشر ارزش های دینی خوانده و افزود: این مجموعه باید با تلاش به سمت اهداف والای اسلامی حرکت کند.