محمود معظمی کارگردان سریال «بوی باران» درباره همزمانی تدوین و تولید سریالها با پخش آنها از تلویزیون به خبرنگار مهر بیان کرد: اگر این همزمانی اتفاق بیفتد کار خوبی است که بتوانیم همزمان با واکنش های مخاطب کاری را انجام دهیم با این حال برای سریال ما چنین اتفاقی رخ نداد.
وی ادامه داد: تعاملی و واکنشی پیش بردن یک سریال بر اساس نظر مخاطب خودش یک امتیاز است اما برای ما چنین فرصتی پیش نیامد. فیلمبرداری سریال البته براساس همان زمانِ نرمِ دیگر سریال ها پیش رفت. اگرچه فیلمنامه ما با تعداد قسمت های بالا بود و صحنه های زیاد و بازیگران مختلفی داشتیم که اینها کار را سخت کرده بود به طور مثال ما بیش از ۸۰۰ لوکیشن و جابه جاییهای زیاد داشتیم و با این حال زمان نرمالی را طی کردیم.
کارگردان «بوی باران» درباره فیلمنامه این سریال که به نظر برخی منتقدان بر اساس تم سریال های ترک پیش می رود، اظهار کرد: من مخالف این نقد هستم این یک کار معمایی جنایی بود که اتفاقا سعی کردیم با وسواس زیادی آن را تولید کنیم. گروه نویسندگان، تدوینگر و تهیه کننده همه تلاششان این بود که سریالی ساخته شود که مخاطب با آن ارتباط برقرار کند.
وی درباره صحنه هایی که با ضعف در جلوه های ویژه ساخته شد نیز گفت: بخش جلوه های ویژه با دقت و وسواس کار شده است اما برخی از صحنه ها اگر به صورت واقعی تصویربرداری شود ممکن است خطر زیادی برای بازیگر داشته باشد. برخی اوقات می توان این کار را بدلکار انجام داد وگرنه به دلیل خطرهایی که برای خود بازیگر بوجود می آید کارگردان ترجیح می دهد با درصدی ضعیف بودن آن صحنه ساخته شود اما به بازیگر آسیبی وارد نشود.
این کارگردان در پایان درباره دستمزدهای بازیگران این سریال نیز اظهار کرد: این سریال مثل تمام سریال هایی که همین الان هم از تلویزیون پخش می شود برآورد شد و دستمزدهای آنچنانی نداشتیم.