اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه گردشگری و رشد صادرات و ارزآوری این بخش، ضرورت اقتصاد آینده کشور است و بایستی برنامه ریزی جدی برای این مهم صورت پذیرد.

علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: کشور ایران از ظرفیت‌های گردشگری ممتاز هم از لحاظ آثار و ابنیه تاریخی و هم از نظر اقلیم و ویژگی های جغرافیایی برخوردار است و جز ۱۰ کشور برتر جهان در حوزه ظرفیت های گردشگری به شمار می رود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: کشورمان با داشتن جاذبه‌های بسیار می تواند گردشگران خارجی زیادی را جذب کند و در داخل کشور هم شاهد توسعه گردشگری و افزایش سفر به مناطق مختلف باشیم.

کریمی خاطرنشان کرد: استان مرکزی در این حوزه از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است. به رغم این که این استان به عنوان پایتخت صنعت مشهور است، ولی در حوزه گردشگری آثار و ابنیه تاریخی و جاذبه های طبیعی فراوان دارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار است که سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با شناخت و حمایت بیشتر از این ظرفیت ها برای توسعه گردشگری در استان مرکزی اقدام کند.

وی بیان داشت: امیدواریم اقدامات و برنامه های سازمان میراث فرهنگی به ثمر برسد و سهم بخش گردشگری از اقتصاد کشور در حوزه صادرات و ارزآوری نسبت به گذشته افزایش یابد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به پتانسیل های گردشگری کشور، باید روزی برسد که صنعت گردشگری در ایران به مراتب بیشتر از صنعت نفت ارزآوری داشته باشد. گرچه دستیابی به این هدف بزرگ و ارزشمند نیازمند عزم ملی است، اما بخش عمده این رسالت بزرگ بر عهده سازمان میراث فرهنگی است. زمینه و بستر لازم برای پذیرش و جذب گردشگر باید فراهم شود.

کریمی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در مورد تغییر و تحولات سازمان میراث فرهنگی کشور، بیان داشت: با توجه به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، این سازمان به زودی به وزارتخانه تبدیل می شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته من از مخالفین وزارتخانه ای شدن حوزه گردشگری بودم و اعتقاد دارم وزارتخانه شدن، قید و بندها و محدودیت‌هایی دارد که دست و پای حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را می بندد.

وی ادامه داد: به هر حال این تصمیم از سوی همکاران ما در مجلس گرفته شده و منتظر هستیم تا دولت وزیر جدید را به مجلس معرفی کند و در این مورد تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: صنعت گردشگری اقتصاد آینده ایران را رقم می زند و به عنوان پشتوانه اقتصادی مطرح است. با توجه به اینکه روز به روز شاهد توسعه صنعت گردشگری در جهان هستیم، کشورمان هم بایستی در این فرآیند قرار گیرد.