بوشهر - شاهین بوشهر یک بار دیگر مجوز صعود به لیگ برتر را گرفت و امروز در اولین مسابقه خود به مصاف یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر یعنی سپاهان اصفهان می‌رود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: شاهین بوشهر یکی از تیم‌های قدیمی فوتبال ایران است که دوران پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است و حالا بار دیگر تیمی با عنوان شاهین شهرداری بوشهر به لیگ برتر صعود کرده است.

تیم شاهین در سال ۱۳۸۸ موفق به صعود به لیگ برتر شد و در لیگ برتر نیز فراز و نشیب‌های فراوانی داشت که پس از سه فصل حضور و در حالی که تا فینال جام حذفی نیز پیش رفته بود، به دسته پائین‌تر سقوط کرد.

سقوط شاهین به دسته اول فوتبال کشور همراه با مشکلات و بدهی‌های فراوانی بود که باعث شد تا این تیم یکی یکی رده‌های لیگ فوتبال ایران را رو به نزول طی کند و در شرایط انحلال قرار گیرد.

شاهین بعد از سه فصل حضور در لیگ برتر ایران در فصل یازدهم به دسته اول لیگ ایران (لیگ آزادگان) سقوط کرد. سپس در فصل ۹۲–۱۳۹۱ به لیگ دسته دوم فوتبال ایران سقوط کرد.

در فصل بعد این تیم به دلیل مشکلات مالی در مسابقات شرکت نکرد؛ و سرانجام در فصل ۹۴–۱۳۹۳ پس از حضور ناموفق در لیگ دسته سوم فوتبال ایران به لیگ استان بوشهر سقوط کرد.

اگرچه خاطرات سال‌های گذشته و حضور شاهین در لیگ برتر با تلخی‌هایی همراه بوده است ولی انتظار می‌رود تجربه گران‌بهایی برای مدیریت این باشگاه باشد و این خاطرات تلخ دیگر تکرار نشود.

اولین بازی در بوشهر

امروز شاهین بار دیگر در لیگ برتر فوتبال کشور استارت می‌زند و در اولین مسابقه خود در دیداری نسبتا دشوار به مصاف سپاهان اصفهان می‌رود؛ سپاهانی که یکی از پرافتخارترین تیم‌های فوتبال کشور محسوب می‌شود.

سپاهان طی سال‌های اخیر نتوانسته به مقام قهرمانی برسد ولی همیشه یکی از تیم‌های مدعی بوده است؛ تیمی پرستاره که همواره حریفی قدر محسوب می‌شود و حریفان روی این تیم حسابی ویژه باز می‌کنند.

امیر قلعه نوعی سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان یکی از حرفه‌ای ترین مربیان ایرانی است که می‌توانیم لقب یکی از پرافتخارترین مربیان لیگ برتری را نیز به وی بدهیم و برخورداری از دانش این مربی کار را برای حریفان سخت می‌کند.

شاهین بوشهر در اولین مسابقه خود در لیگ برتر میزبان است و در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر که از جدیدترین ورزشگاه‌های کشور است میزبان تیم سپاهان خواهد بود.

یکی از مهمترین ویژگی‌های فوتبال بوشهر، هواداران و عاشقان فوتبال این استان است که شاهین هم یکی از پرطرفدارترین تیم‌های بوشهر و حتی کشور است و می‌تواند روی هواداران خود حساب ویژه‌ای باز کند.

شاهین نیازمند حمایت هواداران

کارشناس فوتبال استان بوشهر به خبرنگار مهر گفت: پس از آن سقوط وحشتناک شاهین که تمامی فوتبال ایران بابت شاهین با اصالت و ریشه دار متاسف شد، این تیم بار دیگر با تکیه بر قدرت خود و کاملا فوتبالی با حمایت به موقع شورای اسلامی شهر و شهرداری بوشهر و حضور عاشقانه و شگفت انگیزش هوادارانش در خیزی شجاعانه از لیگ ۲ خود را به لیگ برتر رسانده است.

عبدالرضا کللی اضافه کرد: امروز سرآغاز یک راه پر ماجرا و پر افتخاری دیگر برای فوتبال بوشهر و باشگاه شاهین شهرداری است تا بار دیگر فرزندان مکتب اکرامی و دهداری در آسمان فوتبال ایران خودنمایی کنند.

وی افزود: مشکلات را برای چند ساعت کنار بگذاریم و بی بهانه راهی ورزشگاه شهید مهدوی شویم تا بال پرواز شاهینمان شویم. امروز روز اتحاد و همدلی است، امروز روزی است که نزدیک به  ۱۰ سال حسرت رسیدنش را خوردیم پس دیگر مجال واکاوی اختلاف سلیقه ها نیست و هر چه متحدتر و یکپارچه‌تر باشیم و این انرژی مثبت به کادر فنی و بازیکنان نیز منتقل خواهد شد.

کللی بیان کرد: در استانی که معدن شکوفایی استعدادهای ناب فوتبال بوده و هست انتظار خلق یک شگفتی در شامگاه شنبه در ورزشگاه شهید مهدوی دور از ذهن و دسترس نیست.

سپاهان مدعی است

تیم فوتبال سپاهان اصفهان تلاش دارد تا امسال بار دیگر حضوری مقتدرانه در لیگ برتر فوتبال کشور داشته باشد و قطعا تلاش خواهد کرد تا اولین مسابقه خود را با پیروزی پشت سر بگذارد و هر سه امتیاز مسابقه را برای خود بگیرد.

به گفته مربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان در کنفرانس قبل از بازی، این تیم برای رقابت در هر سه جام بسته شده است و تلاش دارد تا از همه ظرفیت‌ها برای پیروزی در مسابقات خود بهره بگیرد و ابزار و توان لازم را نیز دارد.

محمد زاغی‌نژاد با تمجید از فوتبال بوشهر و ظرفیت‌های موجود در این استان تصریح کرد: روی تیم شاهین بوشهر کار کرده‌ایم و با شناختی که از این تیم داریم به مصاف حریف خود خواهیم رفت.

شاهین برد می‌خواهد

عبدالله ویسی سرمربی تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر در کنفرانی قبل از مسابقه با بیان اینکه همه امتیازات بازی‌های خانگی خود را می‌خواهیم گفت: تلاش می‌کنیم تا با حمایت هواداران در اولین مسابقه خود پیروز شویم.

البته شاهین بوشهر با مشکلاتی نیز روبرو است که سرمربی این تیم خواستار رفع این مشکلات و تامین امکانات مورد نیاز برای شاهینی‌ها شد. به گفته ویسی این تیم رختکن ندارد و بازیکنان شاهین زیر درخت‌ها لباس عوض می‌کنند.

استان بوشهر برای نخستین بار در تاریخ خود دو تیم در لیگ برتر دارد و شاهین و پارس به عنوان دو نماینده استان، باعث شده‌اند تا فضای استان فوتبالی‌تر شود.

انتظار این است که حمایت لازم از نمایندگان فوتبال استان در لیگ برتر صورت گیرد تا در انتهای فصل نگران بقای این تیم‌ها نباشیم.