سازمان هواشناسی اعلام کرد که از روز دوشنبه تا جمعه در مناطق مختلفی از کشور شاهد بارش های پراکنده خواهیم بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: امروز برای بخش های شمالی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و همچنین برای غرب سواحل دریای خزر در استان گیلان بارش پراکنده پیش بینی می شود.

احد وظیفه افزود: فردا سه شنبه بارش خفیف در نوار شمالی واقع در استان های گیلان و مازندران خواهیم داشت و در ساعات بعدازظهر رگبار موقت، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در برخی مناطق استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، استان کردستان و ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان های البرز، تهران، سمنان و غرب گلستان رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: همچنین امروز و فردا در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق شرقی استان هرمزگان رشد ابر و احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

وظیفه تأکید کرد: وزش باد شدید در نوار شرقی به خصوص در منطقه زابل تا آخر هفته ادامه  خواهد داشت و علاوه بر آن در ساعات بعدازظهر در بخش های شرقی استان های یزد و کرمان نیز وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

هوای تهران از امروز تا جمعه صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد پیش بینی شده و بیشترین دمای هوای پایتخت طی این مدت ۳۵ درجه سانتیگراد خواهد بود. شهر اهواز طی همین بازه زمانی در گرم ترین ساعات، دمای ۴۷ درجه سانتیگراد را تجربه خواهد کرد.