آق قلا- معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران گفت: توسعه خوشه ها و کلینیک های کسب و کار با هدف رقابت پذیر کردن کسب و کارهای کوچک و متوسط در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر مصاحب عصر دوشنبه در حاشیه بهره برداری از واحدهای تولیدی جدید در شهرک صنعتی آق قلا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه خوشه های کسب و کار اعم از صنعتی و غیر صنعتی در دستور کار سازمان صنایع کوچک قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد خوشه های کسب و کار تلاش داریم واحدهای کوچک و متوسط را حمایت کنیم، افزود: تلاش داریم نقاط فشار و حلقه های مفقوده کسب و کارهای کوچک و متوسط را شناسایی و رفع کنیم.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه در نهایت تلاش داریم با اجرای برنامه ها صنایع و کسب و کارها را رقابت پذیر کنیم، ادامه داد: در کشور حدود ۸۰ هزار بنگاه کوچک و متوسط وجود دارد که حدود ۴۳ واحد آن در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور استقرار دارند.

وی اضافه کرد: بحث حمایت بیمه ای صنایع کوچک و متوسط را در دو سال اخیر به جد دنبال کرده ایم و با کمک بیمه ایران بسته حمایت بیمه ای کسب و کارهای کوچک و متوسط ارائه کرده ایم که تمام واحدها بتوانند از مزایای این بسته بهره مند شوند.

مصاحب با تاکید بر اینکه از همه کسب و کارهای کوچک و متوسط دعوت می کنیم از مزایای پیش بینی شده در بسته حمایت بیمه ای استفاده کنند، خاطرنشان کرد: تمام واحدهای خسارت دیده از سیل امسال که متقاضی بهره مندی از این بسته حمایتی بودند از مزایای آن بهره مند شدند و فقط در مرحله نخست در استان های گلستان و لرستان بیش از هشت میلیارد تومان جبران خسارت شده و خسارت ها به طور کامل به واحدها پرداخت شده است.