هفتمین شماره ماهنامه‌ ادبی «چامه» به سردبیری صادق رحمانی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفتمین شماره ماهنامه‌ ادبی «چامه» به سردبیری صادق رحمانی منتشر شد. این دوماهنامه  با ادای  احترام به خالق «قصه‌های مجید» در هفتمین شماره چامه در فضای مجازی در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

صادق رحمانی درباره این شماره از نشریه گفت: شماره هفتم یعنی یک شمع برای یک سالگی چامه روشن شد؛  شمعی که همچنان روشن باقی می‌ماند تا در روشنای شعر و داستان به حیات خود ادامه دهد. در این یک سال که از انتشار چامه می‌گذرد، همه دغدغه‌ام این بود که محتوای با کیفیت، تازه و مفیدی را به خوانندگان عرضه کنیم. تلاش کردیم با بزرگان قلمرو ادب گفت‌وگو کنیم تا از تجربه‌های زیستی آنها آگاه شویم. گاه اتفاق می‌افتد پاره‌ای از یک سخن که از لابه لای گپ و گفت با سرآمدان ادب این مرز و بوم بر کاغذ می‌آید، به اندازه تجربه یک زندگی برای ما مفید و باارزش است.

وی افزود: از درون گفت‌ها و شنفت‌هاست که می‌توان چکیده یک عمر را از زبان دیگران شنید و آن را به کار بست. در انتخاب شعرها و داستان‌ها تلاش من بر این بود که فضایی امیدبخش و همساز با تراز زندگی ایرانی را ترویج کنم. شاید بیش از نیم قرن درون مایه ادبیات، بویژه داستان‌های ما حال و هوایی مایوسانه دارند، این فضای یاس آلود سال‌ها و سال‌ها در شعر و ترانه و داستان ما ترویج شده است به گونه‌ای که اگر اثری با این جریان منطبق نباشد اثر ادبی شمرده نمی‌شد و نمی‌شود. ادبیات با درون‌مایه شکست‌های روحی و  اجتماعی در نظرگاه منتقدان نیز همواره مورد توجه قرار گرفته و می‌شود. «کتاب در چامه» و «یادبود شاعر» دو بخش جدید است که به صفحات دوماهنامه ادبی چامه افزوده شده است. در بخش کتاب در چامه آثار ادبی نایاب باز چاپ می‌شود.

هفتمین شماره دوماهنامه ادبی «چامه» (شهریور و مهر 1398)  به‌تازگی منتشر شده و به نشانی http://chamehmag.ir قابل دریافت است. این دوماهنامه که برای دسترسی آسان و رایگان مخاطب در فضای مجازی منتشر می‌شود در شماره هفتم خود با 310 صفحه مشتمل بر بخش‌های یادداشت، نامه، بررسی شعر، داستان، گپ و چامک منتشر شده است.