عضو افتخاری انجمن صنفی کارگری موسیقی ایران ضمن بیان این مطلب در خصوص وضعیت این انجمن در گفتگو با خبرنگار مهرگفت : فعالیت مستمری درانجمن صنفی موسیقی ندارم و آنگونه که باید از کم وکیف و جزئیات کارآن آشنا نیستم ولی به ماهیت وجودی انجمن صنفی موسیقی ایران اعتقاد دارم چون در جامعه ای که ما زندگی می کنیم این هنرارزنده هنوزازسوی مردم ومتولیان فرهنگی به عنوان یک شغل مورد پذیرش قرارنگرفته است .
این آهنگساز در ادامه به نوپا بودن انجمن صنفی موسیقی اشاره کرد وگفت : اگر انجمن صنفی موسیقی و یا هرنهاد دیگر نتوانسته دربه سرانجام رساندن اهداف خود موفقیت لازم را به دست آورد به دلیل نوپا بودنش است که اگرمورد حمایت قرارنگیرد همین وضع ادامه خواهد داشت.
این نوازنده سنتوردرپاسخ به سئوالی مبنی براینکه حدود ده سال ازتاسیس و آغازفعالیت این انجمن می گذرد؛آیا در این مدت زمان برای پیشبرد بخشی از اهداف کافی نیست گفت : قبل ازتاسیس انجمن صنفی موسیقی هیچ نهاد صنفی وجود نداشت که هنرمندان درآنجا جمع شوند وهمه افراد به صورت پراکنده کار می کردند به همین دلیل فعالیت انجمن دراین چند سال به شکل منسجم انجام نشد.
وی همچنین درپاسخ به این نکته که خانه موسیقی یک سال پس ازانجمن صنفی موسیقی تاسیس شد اما درهمین مدت پربارترو موفق ترعمل کرده است گفت: به این دلیل است که خانه موسیقی با حمایت وزارت ارشاد فعالیت خود را آغاز و به سرانجام رسانده ولی انجمن صنفی موسیقی ایران هیچگاه ازاین امکان برخوردارنبوده است اما در نهایت نباید مدام ایراد گرفت که فلان سازمان یا نهاد کارشکنی می کند و مانع از انجام فعالیت انجمن صنفی موسیقی می شود.
میلاد کیایی درپایان گفت : گمان می کنم که درنهایت انجمن صنفی موسیقی به این نتیجه می رسد که با خانه موسیقی وارد مذاکره شود که دراین صورت هردو نهاد می توانند از قابلیت های هم استفاده کنند تا به نتیجه مطلوب دست یابند ضمن اینکه انجمن صنفی موسیقی باید مشکلات را ابتدا در تشکیلات خود جستجو کنند.