گرگان- مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان گلستان گفت: ۱۳۰ روستای وقفی در گلستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد ظهر شنبه در همایش نقش روحانیت در تبیین گام دوم انقلاب اظهارکرد: در گلستان پنچ هزار موقوفه و ۷۰ هزار رقبه وقفی وجود دارد و از این لحاظ جزو چهار استان اول کشور هستیم.

وی با بیان این که سه هزار و ۷۰۰ مکان مذهبی در استان در سامانه اوقاف ثبت شده است، ادامه داد که این امر تبلور تدین و ولایتمداری مردم است.

سلیمانی فرد گفت: ۷۸ درصد موقوفات استان در ۴۰ ساله بعد از انقلاب به ثبت رسیده و هزار و ۳۱۰ مسجد و تکیه بعد از انقلاب ساخته شده است.

وی اضافه کرد: هر ساله به طور میانگین بین ۵۰ الی ۱۰۰ وقف جدید در گلستان به ثبت می رسد و البته ما باید مرزها جدیدی در وقف با اولویت نیازهای روز جامعه مانند ازدواج، دانش بنیان و غیره ایجاد کرده و برای آن تبلیغ کنیم.

سلیمانی فرد گفت: یک چهارم درآمد موقوفات حوزوی مربوط به گلستان است و نشان می دهد که همدلی خوبی در بین ائمه، مجموعه فعالان فرهنگی و اوقاف وجود دارد.

وی با بیان این که رویکرد حمایتی و مشارکتی و اقتصادی با مستاجران داریم، اضافه کرد: ۱۳۰ روستای وقفی در گلستان وجود دارد که در زمینه عدالت محوری و پیشگیری از فساد اقداماتی در این روستاها انجام می شود.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان گلستان همچنین از کمک ۹۰۰ میلیون تومانی اوقاف به سیل زدگان خبرداد.