سازمان هواشاسی کشور اعلام کرده امروز و فردا در مناطق مختلف شمال و شمال غرب کشور شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشوردر گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: امروز شنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران، گاهی رعد و برق و در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، برخی نقاط استان‌های زنجان، قزوین، کردستان، خراسان شمالی، ارتفاعات رشته کوه البرز در استان‌های البرز، تهران و سمنان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

احد وظیفه افزود: شدت بارش‌ها امروز در استان گیلان و غرب مازندران است.

وی تصریح کرد: فردا یکشنبه از شدت بارش در غرب سواحل خزر کاسته شده و بارش‌ها متمایل به مازندران، گلستان و خراسان شمالی می‌شود و نیز در ساعات بعدازظهر در مناطق شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز در استان‌ها تهران و سمنان رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزرش باد شدید پیش بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور بویژ منطقه زابل، شرق خراسان جنوبی و شرق کرمان وزش باد شدید و در برخی ساعات گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.

هوای تهران از امروز تا چهارشنبه صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد پیش بینی شده و بیشترین دمای هوای پایتخت در این بازه زمانی ۳۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. شهر اهواز طی همین مدت در گرم‌ترین ساعات دمای ۴۷ درجه سانتیگراد را نیز تجربه خواهد کرد.