بدنبال تظاهرات روز گذشته در مسکو که بیش از 170 نفر در آن دستگیر شدند، امروز یکشنبه نیز تظاهرات گسترده ای علیه رئیس جمهوری روسیه در سن پترزبورگ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری های خارجی، نزدیک به سه هزار نفر پس از برگزاری تظاهرات در هنگام پراکنده شدن به ناگاه با پلیس شهر سن پترزبورگ درگیر و این تظاهرات به شدت سرکوب شد.

به گفته یکی از سازمان دهندگان این تظاهرات، پس از پایان میتینگ، ما مردم را دعوت کردیم که به آرامی به سوی مترو حرکت کنند که ناگهان نیروهای ضد شورش بر سر آنان ریختند و زدو خورد شدیدی آغاز شد.

قابل توجه است که چندین دستگاه کامیون زره پوش منطقه را به محاصره درآورده و 150 نفر از تظاهرکنندگان نیز دستگیر شدند که در بین آنان " ادوارد لیمونوف " رهبر چپ افراطی و رئیس حزب ملی بلشویک و دشمن قسم خورده کرملین حضور دارد.

این درحالی است که در تظاهرات روز گذشته در مسکو نیز " گری کاسپاروف " قهرمان سابق شطرنج جهان حضور داشت.

مخالفان دولت روسیه روز گذشته با برگزاری تظاهرات در خیابان های اصلی مسکو، بزرگترین تجمع خود برضد سیاست های پوتین را به نمایش گذاشتند.

در جریان تظاهرات روز گذشته، دستکم 200 نفر از مخالفان پوتین از جمله کاسپارف که هم اکنون رهبر بزرگترین گروه مخالف رئیس جمهوری روسیه محسوب می شود، بازداشت شدند.

اما ساعتی بعد از بازداشت کاسپارف، 200 نفر از طرفداران وی درمقابل پاسگاهی که کاسپارف در آن بازداشت بود، تجمع کرده و با سر دادن شعار " زندانیان سیاسی را آزاد کنید" خواستار آزادی رهبر خود شدند، اما نیروهای پلیس با حمله به طرفداران کاسپارف و درگیر شدن با آنان عده ای دیگر از معترضین را بازداشت کردند.