مرند – طرح مانا به همت اداره بهزیستی مرند در اردوگاه منطقه یام این شهرستان به اجرا درآمد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مرند، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) به همت اداره بهزیستی مرند با برپایی اردوی یک روزه نوجوانان در منطقه یام این شهرستان اجرا شد.

حسین محمدزاده افزود: در جلساتی که با این نوجوانان برگزار می‌شود آنها با نوشتن پروژه‌هایی، مشکلات خانواده، شهر و یا محله را از دیدگاه خودشان نوشته و راهکارهایی ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح نوعی تمرین برای مشارکت ورزی در حل مسائل و مشکلات نوجوانان و یا مشکلات آنها با والدین خود است.

رئیس بهزیستی شهرستان مرند همچنین با تشریح چگونگی اجرای طرح مانا ابراز داشت: طرح مانا در قالب ۳ محور آموزش مهارت‌های اجتماعی، اوقات فراغت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ویژه نوجوانان دختر و پسر ۱۳ تا ۱۸ سال جامعه هدف شهری و روستایی به ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهرهاست که از طریق پایگاه سلامت اجتماعی اداره بهزیستی مرند به تعداد ۴۰ نفر انتخاب شدند.

محمدزاده ادامه داد: این طرح به صورت کارگاهی و عملی جامعه هدف را پوشش می‌دهد و در ۱۲ جلسه طراحی شده و در این کارگاه‌ها مهارت‌های ارتباطی و کارگروهی نوجوانان تقویت می‌شود و آنها شیوه تبدیل چالش‌ها و تهدیدات دوره بلوغ به فرصت را فرا می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در این طرح، مشارکت جویی به عنوان کلید پیشگیری در نظر گرفته شده است، اذعان داشت: این طرح با آموزش تسهیل گران، اجرای فرایند یادگیری مشارکتی نوجوانان و حمایت یابی و پشتیبانی از اقدامات مشارکتی نوجوانان تحقق می‌یابد.