مراسم تودیع سید رضا نیری و معارفه حسین انواری، سرپرستان قدیم و جدید کمیته امداد امام خمینی ، امروز با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و تعدادی از وزرا و مدیران ارشد نظام ، در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ، وزرای کشور ، رفاه و تامین اجتماعی،  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، ائمه جمعه و جماعت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، رئیس سازمان بهزیستی ، مدیران کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استانها، از جمله حاضران در این مراسم بودند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم ، کمیته امداد امام خمینی (ره) را یکی از یادگارهای اصیل و ارزشمند امام راحل دانست که در طول حدود سه دهه خدمت پس از انقلاب اسلامی عهده‌ دار مسئولیت خطیر رسیدگی به ضعفا و درماندگان است.

وی با اشاره به گستردگی امدادیاران کمیته امداد امام خمینی (ره) در اقصی نقاط کشور ، گفت: کمیته امداد تنها منحصر به داخل کشور نیست بلکه سایر کشورها نیز با این نهاد آشنایی دارند.

محمدی گلپایگانی ، تغییرات درونی کمیته امداد را موجب پیشرفت دانست و اظهار امیدواری کرد: کمیته امداد با بهره گیری از نیروهای جوانتر که آماده خدمتگزاری است با الهام از آرمانهای پیامبر گونه امام راحل و رهنمودهای گوهر بار مقام معظم رهبری منشاء خدمات بیشتر و گسترده ‌تری باشد.

همچنین حمیدرضا ترقی ، عضو شورای مرکزی کمیته امداد و معاون فرهنگی این نهاد افزود: به دنبال اصلاح اساسنامه کمیته امداد و تایید نهایی آن و نیز درگذشت مرحوم حاج حبیب ‌اله شفیق ، ترکیب شورای مرکزی کمیته امداد ، ترمیم و حسین انواری و حمیدرضا ترقی به عضویت شورای مرکزی کمیته امداد در آمدند.

وی تصریح کرد: شورای مرکزی جدید در اجرای اساسنامه در گام اول نسبت به تعیین سرپرست و مسئول اجرایی کمیته امداد اقدام و پس از بررسی، پیشنهاد سرپرستی حسین انواری را به مقام معظم رهبری تقدیم کردند که با تایید ایشان عهده داری این مسئولیت بر عهده وی قرار گرفت.

همچنین در این مراسم حسین انواری، سرپرست جدید کمیته امداد با اشاره به سیاست کلان 5 ساله خود در این سمت گفت: ایجاد توسعه شبکه ارتباطی مردمی و کارآمد برای انجام کارهای عمیق زودبازده که اثر بخش باشد، رفع نیازهای فوری نیازمندان، مردم محوری و توسعه امداد از جمله سیاستهای کمیته امداد است.

وی تصریح کرد: احیاء و ترویج نهضتهای اسلامی که همبستگی اجتماعی را تقویت کند، صیانت و تحکیم نهاد خانواده و احیاء کرامت فردی خانوادگی و ملی محرومان از دیگر سیاستهای پیش بینی شده بر اساس چشم انداز 20 ساله این نهاد است.

انواری تاکید کرد: باید بر تعامل مؤثر و سازنده با سازمانها و نهادهای متکی به مشارکتهای مردمی و فعال و مؤثر بودن در سطح ملی و بین‌المللی به عنوان تکیه گاه محرومان تلاش کرد.

به گزارش مهر ، در این مراسم لوح یادبود دکتر احمدی نژاد ، رئیس جمهور از سوی وزیر رفاه به سید رضا نیری تقدیم شد.