اراک- آئین سوگواری شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) یار باوفای سیدالشهدا(ع)، همزمان با تاسوعای حسینی در مرکزی برگزار شد و نوای « ای آفتاب علقمه روحی لک الفدا » در جای جای سرزمین آفتاب پیچید.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: عشق و ارادت مردم جای جای استان مرکزی به قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) یک بار دیگر به نمایش درآمد و امروز همزمان با فرارسیدن تاسوعای حسینی سالروز شهادت آن حضرت، دوستداران امام حسین(ع) و اهل بیتش را به مراسم عزاداری تاسوعا آورد.

در نهمین روز از محرم الحرام و همزمان با تاسوعای حسینی، هزاران نفر از دوستداران و عاشقان حضرت ابوالفضل العباس(ع) در استان مرکزی با شور و غم سوگواری کردند.

در این مراسم که با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد، ارادتمندان حضرت ابوالفضل(ع) با مرثیه خوانی مداحان، در رثای آن حضرت و دیگر شهدای کربلا به سینه زنی و سوگواری پرداختند.

جمع گسترده هیات های سینه‌زنی، زنجیر زنی و اقشار مختلف مردم در مساجد، حسینیه‌ها و سطح خیابان‌های استان عزاداری روز تاسوعا را برگزار کردند تا عشق و ارادت خود را به شهیدان دشت کربلا نشان دهند.

صبح روز تاسوعا در استان مرکزی برنامه‌های سوگواری تاسوعای حسینی با قرائت دعای علقمه و با حضور گسترده هیات‌های مذهبی و ارادتمندان و عاشقان حسینی آغاز شده و عزاداری‌ها و سخنرانی ها تا امشب ادامه دارد.

همچنین در نهمین روز از محرم الحرام و تاسوعای حسینی علاوه بر مساجد و حسینیه ها، بقاع متبرکه استان مرکزی میزبان برگزاری برنامه‌های روز تاسوعا با حضور گسترده مردم بود که این برنامه های سخنرانی و سوگواری در روز عاشورا نیز ادامه خواهد یافت.

هر سال که می گذرد نه‌ تنها حماسه عاشورایی کمرنگ نمی شود، بلکه با حضور گسترده مردم در عزاداری ها بیشتر می شود. امروز مردم در تمام کشور و جای جای استان مرکزی با حضور گسترده خود در سوگواری تاسوعا نشان دادند که پیرو راستین راه امام حسین(ع) هستند و امیدواریم همه ما این سعادت را داشته باشیم که در تمام امور رهرو واقعی سرور و سالار شهیدان باشیم.

در روز تاسوعای حسینی همچنین آئین های عزاداری سنتی و تاریخی خاص هر منطقه از استان مرکزی از جمله آئین چغچغه زنی روستای انجدان و... با حضور جمع گسترده مردم برگزار شد و مردم هر نقطه از استان، شهادت علمدار کربلا را به سوگ نشستند.

در شهر اراک از صبح امروز خیابان های مرکز شهر مملو از سوگواران تاسوعای حسینی و دوستداران حضرت عباس(ع) بود که به منظور تجمیع مراسم عزاداری به سمت مصلای بیت المقدس این شهر حرکت کردند.