سفیر ایران در گرجستان گفت: همواره از حقوق هموطنان چه کسانی که به عنوان سرمایه گذار یا گردشگر به گرجستان می‌آیند دفاع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، قوام شهیدی سفیر ایران در گرجستان در خصوص نوع رفتار گرجستان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری برای ایرانیان که اعتراضات فراوانی را به دنبال داشته است، اظهار داشت: آنچه در گذشته اتفاق افتاده به دلیل عدم اطلاع و آگاهی هموطنان به قوانین و مقررات کشورهای مقصد است.

وی ادامه داد: همواره از حقوق هموطنان چه کسانی که به عنوان سرمایه گذار یا گردشگر به گرجستان می‌آیند دفاع شده است و این مسائل و اتفاقات خیلی جزئی که روی می‌دهد و یا مشکل منع ورود پیدا می‌کنند در حقیقت بخشی از آن مربوط به عدم اطلاع از قوانین و مقررات است و بخشی نیز مربوط به سیاست‌های جدیدی است که دولت گرجستان به تبع روابط با اتحادیه اروپا قاعدتاً ناگزیر از اجرای آن است.

شهیدی بیان کرد: گرجستان قوانین و مقررات خود را به تبعیت از اتحادیه اروپا تغییر می‌دهد و در این تغییرات طبیعتاً سختگیری‌های جدیدی هم انجام می‌شود.

وی گفت: از هموطنان خواهش می‌کنم در صورت سفر به هر کشوری مخصوصاً گرجستان مواردی را که لازم است در بحث بیمه، هتل و پول کافی و مسائلی که مورد تقاضای کشور مقصد است رعایت کنند و قاعدتاً دوستان گرجی هم در این راستا مساعدت خواهند کرد و موجبات نارضایتی ایرانیان را فراهم نخواهند کرد.

سفیر ایران در تفلیس در پایان با اشاره به ملاقات‌های متعدد خود با مقامات گرجی خاطرنشان کرد: طرف گرجی از وزارت خارجه و دستگاه‌های دیگر متذکر شدند که از حضور ایرانیان استقبال کامل می‌کنیم و دوست داریم به این کشور سفر کنند، اما بر اساس قوانین و مقررات جدید و ساختار جدیدی که اخیراً برای ورود گردشگران تعریف شده است اتباع کشورهای دیگر هم با این مشکل مواجه هستند.