گرگان- نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: کشاورزی گلستان به صورت اصولی و علمی مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عصر سه شنبه با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان دیدار و گفتگو کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در این دیدار اظهار کرد: گلستان به لحاظ صنعت محدودیت های فراوانی داشته و در زمینه گردشگری با توسعه فاصله زیادی دارد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: جزیره آشوراده می تواند سکوی پرش اقتصاد استان باشد و مجوزهای آن روند پر فراز و نشیبی را طی کرده است.

وی خطاب به استاندار گلستان گفت: باید کارهای بزرگ همچون پیگیری توسعه گردشگری آشوراده را انجام دهید و قفل هایی که روی توسعه استان خورده است، گشوده شود.

نورمفیدی بیان کرد: اقتصاد گلستان کشاورزی بوده و آن هم سنتی است و باید با اصول و به طریق علمی کشاورزی را انجام دهیم تا توسعه اتفاق بیفتد.

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای توسعه باید یکپارچه سازی اراضی انجام شود تا هزینه ها کاهش یابد؛ امری که در روستای محمدآباد گرگان اتفاق افتاد و مردم از آن راضی هستند.

سهم یک درصدی گلستان از شرکت های دانش بنیان

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: سفر دکتر ستاری نقطه عطفی در تاریخ استان گلستان خواهد بود و امروز ۱۱ نقطه در گرگان، علی آبادکتول، مینودشت و گنبدکاووس برای ایجاد کارگاه نوآوری بازدید شد.

هادی حق شناس گفت: حداقل ۵۰ میلیارد تومان معاونت رئیس جمهور به گلستان اختصاص داد تا در زمینه زیرساخت های دانش بنیان هزینه شود.

وی ادامه داد: سهم گلستان در تعداد شرکت های دانش بنیان در کل کشور، یک درصد است که اگر این زیرساخت ها تا پایان سال فراهم شود، این رقم دو برابر خواهد شد.