پیشوا- امام جمعه پیشوا با انتقاد از وضعیت قبور شهدای داخل صحن اظهار داشت: قبور شهدا وضعیت خوبی نداشته و نیاز به توجه و ساماندهی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام روح الله باقری صبح پنج شنبه در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: فرصت‌های زیادی برای تقویت فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی وجود دارد که یکی از این فرصت‌ها عاشورا و اربعین حسینی است.

باقری افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، اربعین جهانی شد و جهانی‌تر هم خواهد شد چرا که دستگاه امام حسین(ع) مقدمه ای برای آشنایی با فرهنگ اصیل سیدالشهداء و فرهنگ انقلابی است.

وی در ادامه بیان داشت: یکی‌از فرصت‌های ناب برای ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی، دفاع مقدس است؛ دفاع مقدس یک دانشگاه است که درب آن باز و راهش همچنان ادامه دارد.

امام جمعه پیشوا با بیان اینکه فرهنگ‌ ایرانی با فرهنگ اسلامی گره خورده است گفت: فرهنگ‌هایی همچون صله رحم، فرهنگ‌ کار و... مورد تاکید دین مبین اسلام است.

وی در خصوص یادواره های شهدا و جلساتی که به‌یاد شهدا برگزار می‌شود عنوان داشت: این یادواره ها فرصتی برای تبیین فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است.

امام جمعه پیشوا با انتقاد از وضعیت قبور شهدای داخل صحن اظهار داشت: قبور شهدا وضعیت خوبی نداشته و نیاز به توجه و ساماندهی دارد.

باقری افزود: راه‌اندازی طرح محله اسلامی و تشکیل کمیته های نظافت، امنیت، امور بانوان، عمران و آبادانی و ... کار ارزنده و فرصت مغتنمی برای فرهنگسازی است تا مردم خودشان پای کار بیایند و امورات محله خود را پیگیری کنند.