قزوین- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: با گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب باید این منشور مهم کشور به یک باور عمومی در جامعه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی نعمت اللهی ظهر پنجشنبه در نشست اعضای جمعیت بانوان فرهیخته و بانوان مبلّغه که به منظور تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در سالن کنفرانس تبلیغات اسلامی قزوین تشکیل شد، اظهار کرد: یکی از اصول سبک زندگی اسلامی داشتن مهارت گفتگو است و باید بتوانیم با ترویج این موضوع مهم به اهداف خود دست یابیم.  

وی افزود: پیش بینی شعار سال به منظور جهت دهی مردم و مسئولان به سمت اهداف راهبردی کشور همه ساله توسط رهبر معظم انقلاب صورت می گیرد.

حجت الاسلام نعمت اللهی عنوان کرد: تاکنون شعارهای مهمی چون اقتصاد مقاومتی، صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف، جهاد اقتصادی، تولید ملی مطرح شده اما متاسفانه در حد گفتگو باقی مانده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: شعارهای سال و سند چشم انداز باید در بین مسئولان و مردم به یک گفتمان تبدیل شود تا در تمام زمینه ها شاهد پیشرفت کشور باشیم.

وی اظهار کرد: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید راهکاری عملیاتی پیدا کنیم و با کمک مبلغان آن را در جامعه تبیین و تبلیغ کنیم.

حجت الاسلام نعمت اللهی یادآورشد: بیانیه گام دوم انقلاب منشور و چراغ راه آینده است و وظیفه شبکه تبلیغ تبیین این بیانیه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه پیوست فرهنگی متن و اساس توسعه و پیشرفت است، گفت: یکی از معظلات کنونی جامعه نداشتن پیوست فرهنگی حوزه اقتصاد است که این امر موجب بروز مشکلات اقتصادی کشور شده است.

خدیجه تقی پور رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان قزوین نیز در این نشست با اشاره به پیشینیه استان قزوین در بخش های فرهنگی و دینی اظهار کرد: قزوین در دوران جنگ، قبل و بعد از انقلاب با وجود شخصیت های ارزشمندی چون سید آزادگان علی اکبر ابوترابی، شهید رجایی، شهید بابایی و شهید لشکری نقش تاثیرگذاری در حوزه های مختلف داشته است.

وی یادآور شد: اعضای جمعیت بانوان فرهیخته بر اساس رسالت خود باید برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کند.  

تقی پور با بیان اینکه نقش زنان در تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب، بسیار ارزشمند است تصریح کرد: در برخی عرصه ها مثل سبک زندگی، زنان پیشتازتر هستند و می توانند سبک ارزشمند اسلامی زندگی را عرضه کنند و در خانواده تاثیر بسزایی داشته باشند که این موارد موجب حفظ ارزش های انقلاب اسلامی در جامعه می شود.