بیجار - فرمانده سپاه ناحیه بیجار از اجرای ۱۱۵ برنامه توسط هشت کمیته تخصصی به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبرداد و گفت: ۱۵ برنامه شاخص شهرستانی و ۱۱ مورد نیز یادواره شهدا است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سپاه شهرستان بیجار، سرهنگ سیدمرتضی میرآقایی اظهار داشت: این برنامه‌ها توسط هشت کمیته تخصصی متشکل از ادارات و ارگان های دولتی در قالب یادواره های شهدا، کارگاه های آموزشی و تخصصی با توجه به نیازسنجی شهرستان، مسابقات عمومی، اعزام اکیپ های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم، احداث واحدهای ساختمانی و بازسازی روستاهای خالی از سکنه برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از مهمترین عرصه هایی که سپاه پاسداران در آن ورود کرده است، اردوهای جهادی است که تنها هدف آن، محرومیت زدایی و خدمت به اقشار ضعیف جامعه در روستاها بوده که در این خصوص بیش از ۳۴۹ مورد در دستور کار اردوهای جهادی قرار گرفته است.

فرمانده سپاه ناحیه بیجار ادامه داد: ۱۶ گروه جهادی در طول سال و به صورت ویژه از روز ۲۳ شهریورماه به مدت ۱۰ شبانه روز در قالب ۳۴ گروه محله محور و در اردوهای یکروزه اقدام به لایه روبی قنات ها، خدمات پزشکی و دندان پزشکی و اقدامات عمرانی مورد نظر کردند.

سرهنگ میرآقایی یادآور شد: در این اردوهای جهادی، حدود ۵۲ نفر به صورت افتخاری حضور یافتند که از این تعداد ۲۷ نفر از خواهران با مسئولیت آموزشی و بهداشتی و ۲۵ نفر از برادران وظایف عمرانی و خدماتی را برعهده دارند.

وی از حضور ۵۰ بسیجی طلبه و دانشجو در قالب اردوی جهادی در منطقه نجف آباد و روستاهای زینل خان و چشمه کاظم خبر داد و بیان کرد: این گروه جهادی از تاریخ ۲۳ شهریور ماه بدون هیچ توقعی با روحیه بسیجی و کار جهادی در راستای خدمت رسانی به مردم محروم در حال انجام فعالیت هستند.

فرمانده سپاه ناحیه بیجار گفت: نواختن زنگ مهر و مقاومت، برپایی میز خدمت با حضور شورای ادارای هر روز در یک روستا، اعزام اکیپ پزشکی به مناطق محروم، کلنگ زنی مسجد روستای علیسرخ، برگزاری یادواره شهدای کارگری و آبروی محله از مهمترین برنامه های است که همزمان با هفته دفاع مقدس در شهرستان بیجار برگزار می‌شود.