گرگان- فرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: گفتمان دفاع مقدس گفتمان عاشورا و برگرفته از آرمان سیدالشهدا بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین معروفی صبح یکشنبه در مراسم رژه هفته دفاع مقدس اظهارکرد: امروز عزت ایران مرهون مجاهدت رزمندگان دفاع مقدس است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس در آن جنگ نابرابر شرق و غرب، جنگ را بر ما تحمیل و نیروهای رزمنده از عزت و اقتدار ایران دفاع کردند.

معروفی با تاکید بر این که دفاع ما عاشورایی و حسینی بود، گفت: فرهنگ هشت سال دفاع مقدس فرهنگ عاشورا بود و در جبهه غرب، جنوب، میانی و دریا در عمل، شکل و محتوا آن را نشان دادیم.

وی با اشاره به این که در این مدت رزمندگان ما در خیمگاه امام زمان خود کربلا و عاشورا را مشق کردند، تصریح کرد: گفتمان دفاع مقدس گفتمان عاشورا و برگرفته از آرمان سیدالشهدا بود.

فرمانده سپاه نینوای گلستان بیان کرد: بزرگترین ائتلاف بشری، ائتلافی خصمانه، ظالمانه و زورگویانه در مقابل ۷۲ تن یاران امام حسین (ع) شکل گرفت و ایشان با ظالمان سازش و مذاکره نکرد.

معروفی گفت: بزرگترین ائتلاف هم در برابر ایران شکل گرفت و هشت سال همه دنیای استکبار و مجامع بین المللی روبروی ما ایستادند اما به فضل الهی و عنایت ائمه، اتحاد مردم و رهبری پیامبرگونه امام و گفتمان شهدا که مقاومت است، پیروز شدیم.

وی اظهارکرد: امروز به فضل الهی و هوشمندی نیروهای مسلح و قدرت مان در منطقه گفتمان ما همان گفتمان عاشورایی و گفتمان حسین بن علی (ع) است.

معروفی بیان کرد: در آن زمان ۸۰۰ هزار جانباز دفاع مقدس، بیش از ۴۲ هزار اسیر و آزاده و ۸۸۸ هزار شهید دفاع مقدس خود را سپر امام کردند.

وی اضافه کرد: امروز آمادگی، هوشمندی، امکانات و تجهیزات نیروهای مسلح ما قابل قیاس با هشت سال دفاع مقدس نیست و علاوه بر آمادگی فیزیکی و روانی آمادگی داریم که علاوه بر اجرای مأموریت های خود تحت فرمان امام مسلمین برای مقابله با شرارت های داخلی و خارجی مقابله کنیم.