بوشهر - به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آئین شعرخوانی حماسه دریا در بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر عصر دوشنبه در این آئین اظهار داشت: شاعران با شعرهای خود روح حماسی را طنین افکن می‌کنند و پایداری، دفاع از انقلاب اسلامی را زنده نگه می‌دارند.

سردار علی رزمجو با اشاره به نقش تاثیرگذار شاعران در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی بیان کرد: بزرگان، نویسندگان، شاعران و هنرمندان مختلفی عمر گران‌بهای خود را صرف دانش، شعر و شاعری  و خدمت به بشریت خدمت کردند.

 وی با اشاره به اثر گذاری شعر در دل و جان مخاطب افزود: شعر کلامی عاطفی و شور انگیز است و شاعر می‌تواند با بهره‌گیری این ویژگی و تخیل هنرمندانه و دیگر روش‌های فصاحت و بلاغت کلام خود را در دل و جان مخاطب وارد کند.

رزمجو با بیان اینکه شاعران در دفاع مقدس و جبهه های جنگ نقش بسزایی داشتند بیان کرد: شاعران و نوحه سرایان هشت سال دفاع مقدس نوحه‌های حماسی و مهیج می‌سرودند و شعرهای آنان شورانگیز و عامل تهییج مردم برای حضور در جبهه‌ها و قوی‌ترین عملیات روانی در انقلاب اسلامی بود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز هدف از برپایی شب شعر حماسه دریا را ذکر حماسه‌های رزمندگان دفاع مقدس به زبان شعر، ادبیات و غنی سازی این نوع شعرها عنوان کرد.

مصطفی مردانی خاطرنشان کرد: برنامه حماسه دریا به مناسبت هفته دفاع مقدس و با حضور مسئولان استان، هنرمندان و شاعران و با همت حوزه هنری استان بوشهر، بسیج هنرمندان و کنگره سرداران و ۲ هزار شهید استان بوشهر برگزار شد.

وی با اشاره دلاوری رزمندگان و مردم درهشت سال دفاع مقدس افزود: درهشت سال دفاع مقدس ما با تهاجم عراق تنها رو برو نبودیم بلکه همه دنیا با صدام همکاری نظامی و یا مالی می‌کردند و رزمندگان ما با دستان خالی جلوی این هجمه عظیم ایستادند که این رشادت‌ها نباید به دست فراموشی سپرده شود.

در این شب شعر، مجید عابدی، حسین دارند، غلامرضا ابراهیمی، باقر مزارعی، عقیل نجار، مختار تنگسیر، تقیه زنگنه و فاطمه میرزایی از شاعران مطرح استان، اشعاری را در رابطه با این آیین سرودند.