مرند - فرماندار ویژه مرند با اشاره به ضرورت حمایت از نخبگان گفت: زمینه حمایت از جوانان مرندی باید فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، داود گرشاسبی، ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی با اشاره به اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد: نمایشگاه ربع رشیدی در راستای بهبود فضای کسب و کار دانش بنیان و با رویکرد توسعه و تجاری سازی فناوری برگزار می شود.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه بر پایه ۴ محور است که از جمله آن گسترش طرح های استارت آپ، توسعه فناوری، فروش محصولات دانش بنیان و معرفی نیازهای فناورانه و هدایت آنها به سوی نیازهای جامعه است.

فرماندار شهرستان ویژه مرند گفت: متاسفانه در سال قبل رتبه شهرستان مرند در نمایشگاه ربع رشیدی چندان مورد قبول نبود که باید در سال جاری این کاستی جبران شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: مسیر کشور بر پایه تولیدات کشور و ایده ها است و ما باید به سمت تربیت نیروی انسانی و ایده پردازی حرکت کنیم.

وی بر ضرورت حمایت از نخبگان جوان تاکید کرد و افزود: ما باید برای جوانان و نخبگان فرصت دهیم و زمینه را برای ایده پردازی آنها فراهم کنیم.

گرشاسبی ادامه داد: جوانان نخبه و دارای تفکر زیادی در شهرستان داریم که نیاز به حمایت دارند و باید در مسیر حمایت از جوانان قدم برداریم و اجازه ندهیم این جوانان به سایر شهر ها عزیمت کنند.

وی خاطر نشان کرد: سوق کشور به سوی دانش بنیان و استفاده از فکر و ایده جوانان و نخبگان و به سوی دانش بنیان و تجاری سازی ایده ها است.

گفتنی است، نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی از ۱۳ تا ۱۷ آبانماه امسال در محل نمایشگاه بین المللی تبریز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برگزار خواهد شد.