گرگان- رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری گرگان گفت: نگهداری النگدره و ناهارخوران سالیانه بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان هزینه برای شهرداری در بردارد.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی ستوده نیا ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گرگان اظهارکرد: فضای سبز به دو دسته پارک های شهری و جنگلی تقسیم بندی می شود و در گرگان ۵۳ پارک شهری با ۳۴۰ هزار و ۲۶۶ مترمربع وجود دارد.

وی افزود: از سال ۹۱ نگهداری پارک تفرجگاهی النگدره به مساحت ۱۸۵ هکتار در قالب تفاهمنامه مشترک با حفظ مالکیت دولت به شهرداری گرگان واگذار شده است.

ستوده نیا گفت: همچنین حفاظت از پارک ناهارخوران به مساحت ۶۳۰ هکتار به شهرداری محول شده و کتابچه طرح پارک صیاد شیرازی به مساحت ۷۰ هکتار و پارک هزارپیچ به مساحت ۲۰۰ هکتار آماده شده و در حال گذراندن مراحل واگذاری است.

وی بیان کرد: هزینه نگهداری سالانه النگدره و ناهارخوران بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان است درحالی که درآمد آن در ماه شاید به ۵۰ میلیون تومان هم نرسد.

ستوده نیا تصریح کرد: برای ما در نگهداری این جنگل ها مادیات و درآمدزایی ملاک نیست و همت ما استفاده شهروندان است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری گرگان اضافه کرد که سرانه فضای سبز شهری گرگان ۷.۴۳ مترمربع است و با توجه به این که گرگان شهر صنعتی این نیست این عدد قابل قبول است اما باید این رقم افزایش یابد.

وی ادامه داد: سرانه پارک در گرگان کمتر از یک مترمربع بوده در حالی که استاندارد آن دو مترمربع است و به دلیل کمبود زمین ساخت پارک های جیبی در دستور کار گرفت.

ستوده نیا تصریح کرد: جانمایی این پارک ها انجام شده و تاکنون ۹ پارک جیبی ایجاد شده است و شعار ما هم این است که ۴۰ پارک جیبی در صورت پیدا کردن زمین مناسب تا پایان سال ایجاد کنیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری گرگان اظهارکرد: در سال ۹۷ بودجه سازمان، ۱۳ میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان بود که در سال ۹۸ به رقم ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

وی سهم زیباسازی را از این رقم یک و نیم میلیارد تومان و با ردیف اعتباری شهرداری پنج میلیارد تومان اعلام کرد.