بوشهر - همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس به همت سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه امام صادق علیه السلام با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر صبح یکشنبه در این آئین اظهار داشت: حماسه‌های مردم این مرز و بوم تاکنون به خوبی منتشر و منعکس نشده است؛ این حماسه‌ها می‌تواند درس‌های بزرگی برای کل جهان باشد.

مجید خورشیدی اضافه کرد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس حماسه‌های عظیمی را خلق کردند و استقامت و مقاومت جانانه‌ای داشتند و جان خود را در راه حفظ این آب و خاک نثار کردند. این حماسه‌ها بی‌شمار هستند.

وی افزود: بسیاری از رزمندگان و پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس دارای خاطرات بسیار زیادی هستند که در سینه خود حفظ کرده‌اند و تاکنون بیان نکرده‌اند. این خاطرات حاوی درس‌های فراوانی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: امیدواریم همه مردم ایران همچون گذشته قدر رادمردی و ایثار و ایستادگی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس را بدانند.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام در این همایش گفت: در دفاع مقدس ملت ایران با دشمنی طرف بود که کافر و ملحد بود و کافری و ملحدی خود را به خوبی نشان می داد.

سرهنگ عبدالرضا دشتی اظهار کرد: دشمن ما در دوران دفاع مقدس، تمام قساوت هایی را که در عاشورا رخ داده بود، در وجود خود داشت و آن ها را آشکار کرد و در مقابل، رزمندگان ما نیز همچون شهیدان کربلا، کانون عرفان بودند و نواهای شبانه آن ها مانند نواهای عاشورا بود.

سردار محمدی زاده رئیس گروه مدیریت و فرماندهی مرکز راهبردی سپاه، سخنران ویژه این همایش بود که در این مراسم به تبیین علل پیروزی نهضت امام حسین علیه السلام در کربلا در مقابل لشکر یزید و پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس و در نبرد با داعش پرداخت.

در این همایش از چند کتاب منتشر شده با موضوع دفاع مقدس رونمایی شد.

تجلیل از خانواده شهدا و بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و به ویژه عملیات ثامن الائمه توسط مصطفی عرب زاده از فرماندهان دفاع مقدس و دکتر خورشیدی جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر از دیگر بخش های این همایش بود.