گرگان- ۱۶ موکب استان گلستان در شهرهای کربلا، سامرا، نجف، مهران و حرم طفلان مسلم آماده خدمت‌رسانی به زائران در ایام اربعین هستند.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: چند روزی به پیاده روی اربعین باقی نمانده و عاشقان همه بی تاب و مهیای رفتن به این سفر معنوی هستند.

اربعین در واقع قرارگاه عاشقان حسینی و شیفتگان اهل بیت(ع) است که هر ساله میلیون‌ها نفر از چهارگوشه جهان را به این قرار عاشقانه می کشاند.

مردم گلستان هم، همه ساله با سپری شدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خود را برای حضور در اجتماع عظیم اربعین در کربلای معلی آماده می‌کنند.

۱۶ موکب گلستان در شهرهای کربلا، سامرا، نجف، مهران و حرم طفلان مسلم در ایام اربعین به زائران خدمت رسانی می کنند.

موکب ها هم اکنون در تدارک رفتن بوده و پیش قراولان آن ها به سمت کربلا حرکت کرده اند.

امروز (سه شنبه) هم موکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس به کربلا اعزام شد.

مدیر موکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس در مراسم اعزام اولین گروه از خادمان این موکب گفت: امسال برای سومین سال متوالی موکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس در کربلا معلی آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی است.

رمضانعلی خالقی افزود: امسال نیکوکاران چهار میلیارد ریال برای پذیرایی از زائران کمک کردند.

خالقی خاطرنشان کرد: از هشتم صفر تا روز بعد از اربعین خادمان موکب در خدمت زائران هستند و روزانه هزار و ۵۰۰ نفر اسکان و پذیرایی می شوند.

گفتنی است که ۲۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین تجهیزات موکب را به کربلا معلی حمل می‌کند.

اعزام موکب آق امام (ع) آزادشهر

همچنین امروز سه دستگاه کامیون و تریلی هدایا و نذورات مردمی شهرستان آزادشهر برای موکب امامزاده آق امام (ع) را به سمت کربلای معلی برد.

مدیر موکب امامزاده آق امام (ع) هم گفت: امسال برای چهارمین سال متوالی موکب امامزاده آق امام (ع) آزادشهر در نجف اشرف عمود هفت آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی است.

سیدمحمود موسوی افزود: امسال خیران آزادشهری بیش از ۳۰ میلیون تومان برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی کمک کرده اند.

وی گفت: از دهم مهر تا پایان اربعین خادمان موکب امامزاده آق امام (ع)  آزادشهر به زائران اربعین حسینی در نجف اشرف خدمات رسانی و روزانه بیش از هزار نفر را اسکان و پذیرایی خواهند کرد.

افزایش ظرفیت موکب علی بن موسی الرضا (ع) گلستان

مسئول موکب علی بن موسی الرضا (ع) گلستان هم اظهارکرد: در آستانه اربعین حسینی مقدمات لازم برای برپایی این موکب در شهر کربلای معلی فراهم شده است.

رضا جعفری با اشاره به فعالیت ۲۵۰ خادم در این موکب گفت: موکب علی بن موسی الرضا (ع) گلستان برای پذیرایی زائران اربعین در منطقه حی العباس کربلا مستقر خواهد شد.

وی ادامه داد: در این موکب همه نوع خدمات از قبیل اسکان، پذیرایی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، خدمات درمانی، برنامه‌های فرهنگی و غیره پیش‌بینی شده است.

جعفری گفت: پیش‌بینی مسئولان اربعین حاکی از افزایش ۲۰ درصدی زائران است که متناسب با آن ظرفیت امکانات و خدماتی که قرار است این موکب به زائران اربعین ارائه دهد را افزایش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه سال گذشته هفت هزار نفر در این موکب اسکان داده شده بودند، گفت: امسال ظرفیت اسکان زائران به ۱۰ هزار نفر افزایش یافته است.

طبق گفته جعفری این موکب امسال ۲۷۰ هزار وعده غذای گرم طبخ و بین زائران اربعین توزیع می‌کند.

مدیر حج و زیارت گلستان هم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۷ هزار گلستانی در سامانه سماح برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کرده اند.

سید علی ‌میرقاسم پور افزود: با توجه به این که ویزا برای سفر اربعین حذف شده زائران باید یک گذرنامه با حداقل سه ماه اعتبار، همراه داشته باشند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در ایام اربعین ۱۶ موکب از استان گلستان درخواست اعزام داشتند که پروانه همه آن ها صادر شده است.

صفر معراجی افزود: از موکب های استان، دو موکب در مرز مهران (داخل کشور)، یک موکب در حرم طفلان مسلم، دو موکب در نجف، ۹ موکب در کربلای معلی، دو موکب در سامرا مستقر خواهند شد.

وی توضیح داد که یک موکب درمانی خواهیم داشت و ۱۴ موکب هم کار اسکان و تغذیه را انجام خواهند داد.

مهدی میقانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان هم گفت که ۲۳۰ دستگاه اتوبوس کار جابجایی زائران اربعین حسینی گلستان را بر عهده دارند.

پیش بینی می شود که امسال حدود ۳۰ هزار گلستانی به پیاده روی اربعین امام حسین (ع) مشرف شوند.