آزادشهر- مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان گلستان گفت: بیش از ۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی موقوفه در گلستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از بزرگترین باغ موقوفه یکپارچه کشور اظهارکرد: در استان گلستان بیش از ۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی موقوفه وجود دارد که این اراضی در مناطق شمالی، جنوبی و میانی استان مستعد کشت های گوناگون هستند.

وی افزود: با همکاری جهادکشاورزی و مجموعه های دانش بنیان و جهاد دانشگاهی بانک اطلاعاتی برای این اراضی تشکیل شده و همچنین برای تمام اراضی کشاورزی موقوفه مشاعی و ششدانگی دفترچه کشاورزی تهیه و آزمایش آب و خاک انجام و الگوی کشت مناسب برای فصل پائیزه تعیین شد.

سلیمانی فرد گفت: با هم افزایی خوبی که بین دستگاه های استان وجود دارد تلاش می کنیم با همکاری میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، مسکن و شهرسازی، مجموعه اصحاب وقف و همچنین سرمایه گذارانی که می توانند در این حوزه به ماکمک کنند اشتغال های مولد و پایداری را در استان ایجاد کنیم.

وی با تأکید حمایت از اقشار آسیب پذیر تصریح کرد: چندین طرح بسیار خوب، پیشران وتوسعه محور و دانش بنیان با همکاری سازمان اوقاف وامور خیریه آماده شده است که بعد از تصویب در سازمان اوقاف اجرایی و مردم استان از برکات این طرح ها بهره مند خواهند شد.