دزفول- وزیر آموزش و پرورش گفت: ظرفیت خیران مدرسه ساز در خوزستان مجال بزرگی است تا با کمک آنان از سد مشکلات آموزش و پرورش در این استان عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی عصر امروز پنجشنبه در آئین افتتاح یک مدرسه استثنایی و کلنگ زنی یک سالن همایش چند منظوره در دزفول اظهار کرد: لازم است وضعیت آموزش و پرورش خوزستان تغییر و ارتقا یابد چرا که شرایط فعلی آن مطلوب نیست.

وی افزود: عرصه آموزش و پرورش خوزستان در کنار تمام مشکلاتی که دارد دارای برخی امتیازات نیز هست که وجود تعداد فراوان خیران مدرسه ساز از جمله مهمترین این امتیازات است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استان خوزستان از نظر تعداد خیران مدرسه ساز در کشور رتبه دوم را داراست، گفت: باید از این ظرفیت والا و مؤثر برای انجام هرچه بهتر کار و فعالیت خود به خوبی بهره مند شویم.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش از هیچ تلاش و مساعدتی در راستای همراهی با خیران دریغ نخواهد کرد، افزود: ظرفیت ارزشمند خیران مدرسه ساز در استان خوزستان مجال بزرگی برای ما است تا با بهره گیری از آنان به سرعت از سد مشکلات و کمبودهای آموزش و پرورش در این استان عبور کنیم.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش های خیران مدرسه ساز، عنوان کرد: تلاش خیران این است که بخشی از رنج و درد مردم را کاهش دهند که این امر توفیق بزرگی است که نصیب انسان های والا می شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: کار در عرصه آموزش و پرورش با هیچ کار دیگری قابل قیاس نیست چرا که این عرصه، عرصه تلاش و همت پیامبران و اولیای خداوند است. انسان های بزرگ در این وادی مبارک، مقدس و با عظمت پا می گذارند.

حاجی میرزایی اضافه کرد: همه تلاش ها در مشاغل و فعالیت های دیگر برای خدمت رسانی به بخش فناپذیر وجود انسان است اما امر آموزش و تعلیم و تعلم با روح آدمی سر و کار دارد. در فرهنگ دینی آمده که کار در عرصه تعلیم و تربیت انسان ها دارای ثواب و اجر بی پایان است؛ بنابراین لازم است بیش از پیش قدردان زحمات و فعالیت های معلمان، مدیران و خیران مدرسه ساز باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدرسه دخترانه استثنایی ۱۲ کلاسه زنده یاد پگاه پریدار با یک‌هزار و ۱۰۰ متر مربع زیربنا و اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در منطقه ۸۶ هکتار به بهره برداری رسید.

۱۲ میلیارد ریال از اعتبار این مدرسه توسط خیران (خانواده دکتر مصطفی پریدار، قائم مقام وزیر بهداشت) و مابقی اعتبار این مدرسه توسط دولت تامین شده است.

همچنین سالن چند منظوره زنده یاد پگاه پریدار نیز با پیش‌بینی اعتبار ۵۰ میلیارد ریال توسط وزیر آموزش و پرورش کلنگ زنی شد.

معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کل کشور، استاندار خوزستان، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان و جمعی از مسئولان استانی در سفر حاجی میرزایی به دزفول وی را همراهی کردند.

 در سفر وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه خود به خوزستان ۲۵۴ فضای آموزشی در قالب ۸۶۰ کلاس درس با اعتبار بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.