شهردار تهران گفت: ۱۴۰۰ نیروی شهرداری بدون آرم و گمنام در مراسم پیاده روی اربعین خدمات رسانی می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیروز حناچی بعدازظهر امروز در مراسم اعزام کاروان ۱۴۰۰ نفری خادم الحسین (ع) شهرداری تهران به کربلا و مراسم اربعین گفت: اگر امروز می توانیم به زیارت اباعبدالله الحسین (ع) برویم، این را مدیون افرادی هستیم که به عشق آن حضرت تلاش کردند و از جان خود گذشتند تا این مسیر را باز کنند. بسیاری از این افراد به عشق حضرت سوختند و خودشان نتوانستند به زیارت بروند.

وی افزود: امیدوارم تمام عزیزان به نیت کسانی که در هشت سال دفاع مقدس و قبل و بعد از آن آرزوی زیارت داشتند و این توفیق برایشان فراهم نشد، نیت کنند و نایب الزیاره باشند.

حناچی خطاب به کاروان هزار و ۴۰۰ نفری شهرداری تهران گفت: در حرم امام رضا (ع) بیمارانی می آیند که وقتی فرش ها را جمع می کنند خاک این فرش ها را برای شفا می برند و مطمئنا شما که با نیت های خیر عازم کربلا می شوید و نیت خدمت رسانی آن هم بدون آرم و نشان دارید،   خاک پای شما زائران اهل بیت وسیله استشفا خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به برخی ناآرامی ها در کشور عراق عنوان کرد: برخی بر این باور اند که با شیطنت کردن می توانند جلوی این تجمع عظیم را بگیرند، در حالی که مراسم اربعین قدمت تاریخی دارد و حتی در زمان صدام با وجود ممانعت و فشارهای وی، این سنت و مراسم برپا می شد. این آیین هیچ گاه تعطیل نشده است و بسیاری سختی این مسیر را به جان خریده و می خرند.  

حناچی هچنین  در حاشیه این  مراسم گفت: مطابق سنت هر ساله همکاران ما به صورت داوطلبانه و با اعلام آمادگی به این سفر اعزام می شوند تا در این مراسم عظیم به زائران خدمت رسانی کنند. در این کاروان نیروهای بسیاری از بخش های شهرداری همچون آتش نشانی حضور دارند. با فراخوانی که داده شد در نهایت ۱۴۰۰ نیروی خادم الحسین (ع) اعزام می شوند تا به شکل گمنام و بدون آرم به خدمات خود در طول مراسم اربعین ادامه بدهند.

وی افزود: خیل عظیم عاشقان حسینی که اعزام می شوند وظیفه دارند همان اقداماتی که برای مردم تهران انجام می دهند را در طول مسیر و در شهرهای کربلا و نجف و نقاط مرزی برای زائران اباعبدالله الحسین (ع) انجام دهند. این کار داوطلبانه و با کمترین هزینه انجام می شود.

حناچی در پاسخ به این سوال که به جز افراد تجهیزات هم از سوی شهرداری به مراسم اربعین ارسال می شود، گفت: به هر صورت ماشین آلاتی که برای خدمات رسانی توسط این افراد لازم است مانند خودروهای آتش نشانی اعزام خواهند شد و پس از اتمام مراسم به تهران بازخواهند گشت.  

شهردار تهران در باره اینکه آیا این فعالیت جزو خدمت کارکنان به شهرداری محسوب می شود، عنوان کرد: این جزء خدمت داوطلبانه کارکنان است و مابه ازای این کار حق ماموریت دریافت نمی کنند

وی در پاسخ به این سوال که این گروه تا چه زمانی در کربلا خواهد ماند، گفت: طبعا از عصر روز اربعین که موکب ها جمع می شوند کاروان شهرداری هم به تدریج باز می گردد. ظرفیت ما محدود است و پیش بینی ما افزایش جمعیت و همزمان با آن افزایش خدمات رسانی تا روز اربعین است. اما موکب ها از عصر اربعین جمع می شوند و همکاران ما هم بعد از اربعین بر می گردند.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره طرح نیروی انتظامی برای محدوده طرح ترافیک تصریح کرد: این طرح در حال کارشناسی است.