سنندج - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان از ورود ماده مخدر شیشه افغانستانی با قیمت نازل به استان خبر داد و گفت: نظارت، کنترل و برخورد با سوداگران مرگ باید جدی تر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، رحمان حریری در جلسه کمیته حقوقی قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار داشت: مطالبه ای که بیشتر مردم از ما دارند در دو حوزه خلاصه می شود، یکی جمع آوری معتادان متجاهر و دومی برخورد قاطع با خرده فروشان است و دبیرخانه شورا هم با توجه به رسالتی که دارد بیشتر توان خود را با دستگاه های متولی روی این حوزه گذاشته است.

وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، کمر مافیا و عرضه‌کنندگان کلان مواد مخدر باید شکسته شود و ما در این عرصه با تمام توان با قاچاقچیان مواد مخدر مبارزه خواهیم کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان ادامه داد: پانزده مرکز ترک اعتیاد استان ماده ۱۵ و دو مرکز آن تبصره دو ماده ۱۶ است و این را هم باید اضافه کرد، بهزیستی متولی امر مراکز ترک اعتیاد بوده و شورای هماهنگی تنها در بحث نظارتی آن انجام وظیفه می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: بسیاری از اقدامات پلیس تخصصی برخورد با خرده فروشان است اما اولویت نخست باید برخورد قاطع و دستگیری عمده فروشان باشد.

محمد جباری یادآور شد: مسائل و مشکلات مواد مخدر برای قوه قضائیه حائز اهمیت است ولی این مسئله را باید در نظر داشت در هر حوزه باید بصورت مستقل عمل کنیم تا نتیجه بهتری حاصل شود.