اصفهان - رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به ضرورت برپایی استارت‌آپ‌های قرآنی گفت: در حوزه آموزش مداحی و حوزه قرآنی روش‌های نوآورانه بسیاری وجود دارد که از آنها غافل هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر،  مصطفی حسینی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست بررسی الگوهای اثرگذار در فعالیت‌های قرآنی اظهار داشت: قرآن کتاب هدایت است اما ما قرآن را به بخش‌های تجدید، تلاوت، قرائت و حفظ تقسیم کرده‌ایم و برای هریک به شکل جداگانه کار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه این نوع فعالیت قرآنی در جهان  اسلام کم‌سابقه و در زمان پیامبر بی‌سابقه بوده است، ابراز داشت: این نوع آموزش قرآن موجب می‌شود افراد با شیرینی و حلاوت قرآن کریم آشنا نشوند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه باید به بهانه یاد دادن این موارد مفاهیم قرآنی را در جان‌ها رسوخ دهیم، بیان داشت: حافظان قرآن کریم به دلیل تکرار مکرر قرآن بیشتر به ‌سوی تدبر می‌روند اما در بخش قرائت و تجوید این گونه نیست و باید در کنار  آموزش آنها به مفاهیم قرآنی نیز توجه ‌شود.

مسابقات قرآنی باید از حالت مجلس ترحیمی خارج شود

وی با بیان اینکه برای ما عجیب بود که شبکه قرآن پخش زنده را در روزهای نخست نپذیرفته بود، ابراز داشت:باید با ایجاد نوآوری‌ تلاش کنیم که مسابقات قرآنی از حالت مجلس ترحیمی خارج شود بدین معنا که فقط به این امر اکتفا نکنیم که پشت سر هم قاریان قرآن برای تلاوت بر روی سن حاضر شوند.

حسینی با اشاره به اینکه دکتر آذر یک تنه کاری کرده که حتی افرادی که چندان آشنایی به ادبیات و شعر ندارند پای برنامه  مشاعره وی بنشینند، ابراز داشت: اگر روزی شبیه این رقابت را درمیان قاریان قرآنی به وجود بیاوریم به نوعی که آنها از هم مبانی را بپرسند و با هم تبادل‌نظر داشته باشند به یقین مسابقات قرآنی برای مردم نیز جذاب خواهد بود.

بسیاری از تحولات در زمینه مسابقات قرآن کریم ابتدا با مقاومت  روبرو می‌شود

وی با اشاره به اینکه بسیاری از تحولات در زمینه مسابقات قرآن کریم ابتدا با مقاومت خود ما روبرو می‌شود، ابراز داشت: ما اکنون تقسیم‌بندی‌هایی در داوری، اجرا و تعیین برندگان داریم و هر چیزی آن را بر هم بزند نمی‌پذیریم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه ما هنوز مبدل به یک جامعه قرآنی نشدیم بلکه اجتماع قرآنی راشکل داده‌ایم، بیان داشت: بسیاری از ما هنوز ابا داریم با یکدیگر صحبت کنیم؛ نمی‌پذیریم که  اگر در موسسه‌ قرآنی اتفاق خوبی افتاد از آن اقتباس کنیم و برخی هم تمایلی ندارد که اصلا از روش‌های آنها بقیه اقتباس کنیم که این روند باید اصلاح شود.

حسینی تاکید کرد: همه این موارد نشان می‌دهد نیاز است که دور یکدیگر بنشینیم، وظایف اجتماعی خود را بشناسیم و به تبادل‌نظر و ایده برای نوآوری‌های قرآنی بپردازیم.

وی با اشاره به ضرورت برپایی استارت‌آپ‌های قرآنی گفت: در حوزه آموزش مداحی و حوزه قرآنی روش‌های نوآورانه بسیاری وجود دارد که از آنها غافل هستیم و بای دبه آنها توجه کنیم.