زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت : در صورت اجرای اصولی اصل 44 قانون اساسی ، سهم بخش خصوصی در اقتصاد ملی به 80 درصد ارتقا می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر ، ابراهیم جمیلی بعداز ظهر امروز در اولین جلسه هیات نمایندگان دوره چهارم اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان زنجان اظهار داشت : در حال حاضر بخش خصوصی تنها 15 درصد از اقتصاد کشور را در دست دارد اما با توسعه مشارکت های بخش خصوصی و مردم این سهم افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای اصل 44 را نقطه عطفی در تاریخ بخش خصوصی کشور دانست و افزود : بخش خصوصی سالها در انتظار این فرصت بوده است زیرا با اجرای این اصل انحصارات دولتی در تصدی گری های اقتصادی لغو و از ورود آن به سرمایه گذاری های جدید جلوگیری می شود.

جمیلی خاطر نشان کرد : محدودیت دولت در سرمایه گذاری ها و مشارکت مردم در تصدی گری های اقتصادی می تواند مشکلاتی همچون افزایش نرخ تورم ، بیکاری، فقر فراگیر و تشدید فاصله طبقاتی را برطرف کند.

جمیلی همچنین از اعزام 10هیات اقتصادی از استان زنجان به کشورهای مختلف خبرداد یاد آور شد: اتاق بازرگانی استان زنجان نیز در سال جدید از هشت هیات اقتصادی جهت ایجاد روابط اقتصادی با کشورهای مختلف دنیا به استان دعوت خواهد کرد.

وی ادامه داد : اختصاص 110 میلیون ریال بودجه از سوی سازمان بارزگانی استان جهت کمک به ایجاد دفتر تجاری در سلیمانیه عراق در ارتقا روابط تجاری بین استان زنجان و کشور عراق بسیار موثر خواهد بود.

به گفته وی ؛ اولین هیات اقتصادی استان زنجان در خردادماه جاری عازم کشور ازبکستان خواهد شد و به بررسی راهکارهای موثر در ایجاد رابطه اقتصادی با این استان می پردازد.

در اولین جلسه هیات نمایندگان دوره چهارم اتاق بازرگانی و صنایع معادن استان زنجان که با حضور 15 نفر از نمایندگان این اتاق برگزار شده بود ابراهیم جمیلی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی برای چهار سال دیگر در پست خود ابقا شد.