ایلام - رئیس قرارگاه اربعین در مرز مهران از تردد ۳۰۰ هزار نفر طی امروز از مرز مهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد کرمی شامگاه جمعه در جلسه قرارگاه ویژه اربعین در شهر مهران اظهار داشت: همه دستگاه های خدمات رسان  و عضو ستاد اربعین برای بازگشت زائران پای کار باشند.

رئیس قرار گاه اربعین در مرز مهران گفت:  با توجه به اقبال زواراز مرز مهران، با پیک تردد در دور برگشت هم مواجه خواهیم شد و برای خدمت رسانی به زوار نیاز است که امکانات و خدمات را به گونه ای جانمایی کنیم که پذیرایی بهتری از زوار داشته باشیم.

کرمی اظهار داشت: ۸۰۰ اتوبوس داخل شهری برای ایام اربعین در نظر گرفته شده که از فردا باید با نظم و ترتیب بیشتری برنامه ریزی لازم را برای حمل و نقل زوار از پایانه مرزی داشته باشند.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مرز مهران همچنین بر تقویت موکب ها برای ارائه خدمات تأکید کرد گفت: باید از توان موکب ها برای روزهای پایانی ایام اربعین و چند روز پس از آن برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

وی بیان داشت: با توجه به گرما در مرز مهران در ساعت گرم هوا، آب پاشی وخنک کردن زائران باید توجه شود و همه مدیران و عضو ستاد اربعین باید در دست راس کار باشند.

وی بیان داشت: بحث آبرسانی به زوار در نقاط مختلف و تأمین آب معدنی، تانکرهای آب و یخ در دستور کار قرارگرفته است.

ریئس قرار گاه اربعین بیان داشت: باید برای ساماندهی پایانه برکت تلاش بیشتری شود تا زائران راحت به شهر های خود هدایت شوند.

وی افزود:در روز ۸۰ هزار پرس صبحانه،  ۱۵۰ هزار پرس نهار و  ۱۲۰هزار پرس شام  و میان وعده توزیع می شود.

وی با اشاره به  تردد بیش از ۳۰۰ هزار نفر طی امروز از مرز مهران، گفت: از این میزان ۲۳۰ هزار نفر خروج داشته اند.