زنجان-مدیر کل بهزیستی استان زنجان از توزیع یک وعده غذای گرم به یک هزار و ۵۰۰ کودک در مهدهای کودک استان زنجان به صورت رایگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از بهزیستی زنجان، محمد محمدی قیداری از اجرا و بهره مندی  یک هزار و ۵۰۰  کودک از یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک حاشیه شهری و روستایی استان زنجان به صورت رایگان خبر داد.

وی اظهار کرد:  هدف از اجرای این طرح کمک به کاهش سوء تغذیه بین کودکان ۳تا ۶ سال در مناطق محروم ، کمک به جذب بیشتر کودکان در مهدهای روستایی و افزایش ضریب نفوذ خدمات بهزیستی در مناطق محروم و کمک به رشد اجتماعی کودکان و جامعه پذیری موثر در تربیت بهتر کودکان و آداب غذا خوردن و رفتار اجتماعی و سازگارانه کودکان در مهدهای مناطق حاشیه ای و روستایی است. 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: این طرح به مدت ۹۰ روز کاری اجرا می شود و کودکان علاوه بر دریافت غذای گرم مفید، آموزش های مربوطه در این بخش از قبیل مهارت های زندگی را نیز فرا می گیرند.

محمدی قیداری یادآور شد: تعداد ۱۱ روستا مهد در شهرستان زنجان ،۲۴ روستا مهد در خدابنده ، ۳ مهد در ایجرود ،۵ .مهد در خرمدره ، ۳ مهد در ابهر و ۲ مهد حاشیه شهری در شهرستان ماهنشان مجری این طرح هستند.