گرگان- پخت نان و توزیع آب و غذای گرم بخشی از خدمات موکب آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اوقاف در مرز مهران به زائران اربعین است.

به گزارش خبرنگار مهر موکب آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با همکاری ۶ استان خراسان شمالی، گیلان، ایلام، سمنان، آذربایجان غربی و گلستان در زمینه های رفاهی (راه اندازی نانوایی، توزیع آب آشامیدنی و غذای گرم و اسکان زائران)، فرهنگی (توزیع نقشه، سربند، شال و...) و مذهبی (قرائت زیارت عاشورا، اقامه نماز جماعت و ...)  خدمات خود را به زائران پیاده اباعبدالله الحسین(ع) ارائه می کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان در این خصوص گفت: خدمت رسانی به زائران پیاده حرم امام حسین(ع) در موکب آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مستقر در مرز مهران از ۱۵ مهر آغاز شده و تا یک هفته پس از اربعین هم ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد خاطرنشان کرد: با راه اندازی نانوایی این موکب از همان روزهای ابتدایی توسط اصحاب وقف و خادمین بقاع متبرکه روزانه بیش از سه هزار قرص نان پخت و بین زائران پیاده حرم امام حسین(ع) توزیع شد و این خدمت رسانی همچنان ادامه دارد.

وی همچنین از توزیع بیش از ۲۴۰ هزار آب معدنی از محل موقوفات و خیران بین زائران پیاده حرم حسینی(ع) در موکب آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مستقر در مرز مهران خبر داد.

سلیمانی فرد اضافه کرد: پس از توزیع ۱۳۰ هزار آب معدنی از محل اجرای نیات موقوفات منطبق و خیرن استان گلستان تعداد بیش از ۱۱۰ هزار آب معدنی دیگر از محل موقوفات و خیرین تهیه  شد که در موکب آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مستقر در مرز مهران بین زائران پیاده اربعین حسینی(ع)  توزیع می شود.

وی همچنین ادامه داد: علاوه بر توزیع ۲۴۰ هزار آب معدنی دو وستگاه آب سردکن در موکب آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در اختیار زائران پیاده حرم حسینی(ع)  قرار دارد.