فیروزکوه- فرماندار فیروزکوه گفت: دربخش اشتغال روستایی عشایری با تصویب ۱۶ طرح مبلغی بالغ بر ۱۰۴ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره پرداخت و برای ۳۰۳ نفر اشتغال ایجاد شده است .

مهدی یوسفی جمارانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این شهرستان در بحث جذب اعتبارات اشتغال خانگی موفق عمل کرده است و بر اساس ارزیابی های صورت گرفته رتبه نخست استان تهران را کسب کرد.

یوسفی جمارانی گفت: در راستای برنامه‌‏های اقتصادی و اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌‏های اقتصاد مقاومتی، ساماندهی کسب و کارهای خرد و کوچک از مهمترین سیاست های دولت تدبیر و امید در شهرستان فیروزکوه می باشد.

فرماندار فیروزکوه افزود: توسعه کسب و کار های خرد و کوچک با هدف کارآفرینی‌ و ایجاد اشتغال پایدار می تواند نقش مهمی در افزایش تولید ناخالص ملی و رونق تولید ایفا کند.

وی با بیان اینکه در همین راستا فیروزکوه در استان تهران موفق به کسب رتبه نخست در جذب اعتبارات مشاغل خانگی شد افزود: در این شهرستان در سال ۹۷ با صدور مجوز برای ۱۴۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی و تصویب ۷۵۰طرح، مبلغ ۵۴میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

یوسفی جمارانی ادامه داد: همچنین دربخش اشتغال روستایی عشایری با تصویب ۱۶ طرح مبلغی بالغ بر ۱۰۴ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شد که نتیجه آن ایجاد اشتغال برای ۱۶۳ نفر به صورت مستقیم و ۱۴۰ نفر به صورت غیر مستقیم بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان توضیح داد:در بخش اشتغال فراگیر نیز با تصویب ۴ طرح مبلغ ۱۱میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۴۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.