کتاب «کلمه­‌های بزرگ برای آدم­های کوچک» با موضوع ارتقا راه و روش‌های زندگی سالم برای کودکان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «کلمه­‌های بزرگ برای آدم­های کوچک» اثری در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است که با موضوع ارتقا راه و روش‌های زندگی سالم تالیف شده است.

ناشر این اثر در معرفی این کتاب آورده است:

راه‌­های بی­شماری برای آموزش و معرفی راه و رسم زندگی به کودکان وجود دارد. در حقیقت، طی دهه‌­های گذشته، پس از مشخص شدن اهمیت این موضوع و تأثیر آن بر کیفیت زندگی نسل جدید، افراد زیادی در گوشه و کنار دنیا مسیرهای متفاوتی را امتحان کرده­اند. کتاب « کلمه­‌های بزرگ برای آدم­های کوچک » یکی از آثارجذاب  و با شکل و شمایل جدید در کشور ما به­ حساب می­‌آید چون برخلاف روال معمول، با استفاده از ابزار طنز و غافلگیری مخاطب کودک را هیجان­‌زده کرده و تا پایان کتاب با خود به همراه می­‌برد.

ایده­ اصلی اثر، معرفی واژه­های مهم، به راحتی می‌­توانست به تولید کتابی خسته ­کننده منجر شود ولی پدیدآورندگان با استفاده از داستانی تصویری و جالب  که کودک باید خودش به تنهایی و بدون کمک بزرگترها به استنباط آن بپردازد، فضایی خاص را ایجاد کرده‌­اند.

کل کتاب‌ گویی در گفتگویی دوستانه با فردی بزرگتر اتفاق می­‌افتد. کسی که قبلاً چند کلمه­ بزرگ را بلد شده و می­‌خواهد تا مخاطب هم از آنها استفاده کند. اما داستان اصلی پیش از شروع متن کتاب و از صفحه‌عنوان شروع شده. جایی که شخصیت­‌های متعدد و بامزه با ویژگی­‌های ظاهری و رفتاری منحصر به فرد، حروف جدا از هم عنوان اثر را همراه آورده‌­اند.

کتاب «کلمه‌­های بزرگ برای آدم­های کوچک» در همراهی خارق‌­العاده میان متن و تصویر پیش می‌­رود. نویسنده با جملات ساده­‌ای مخاطب کودک را به خواندن دعوت می‌­کند. لحن جمله­‌ها به نحوی‌ است که گویی رو در روی نویسنده نشسته‌­ایم تا او تجربه‌­هایش را بگوید. اما در اصل این تصاویر هستند که داستان ­های بامزه­ خود را از تجربیات غبطه­ برانگیز قهرمانان روایت می‌­کنند و لبخند را بر چهره­ مخاطب می‌­نشانند.

در هر دو صفحه­ رو به رو، مفهوم واحدی مثل حریم شخصی، همکاری، پشتکار و عشق عنوان شده و کلمه­‌های مرتبطی نیز بیان می‌­شوند. البته، کودک در کنار شادی برخی تجربه­‌ها یا موقعیت­ها با مفاهیمی مثل مجازات و محدودیت هم آشنا می­‌شود و می‌­بیند که این موضوعات صرفاً در زندگی شخصی او رخ نمی­‌دهند و همه­‌جایی هستند. 

متن با سه کلمه­ بزرگ و دوست‌داشتنی تمام می‌­شود: خانواده، احترام و عشق که با حضور فرزندخوانده رنگین پوست دیگری در خانواده  و آلبوم عکس­های جالب آنها همراه است.

کتاب «کلمه‌­های بزرگ برای آدم­های کوچک» توسط جیمی لی کورتیس نوشته و  به دست لورا کورنل تصویرسازی شده است و ترجمه آن نیز توسط سارا کمالی انجام شده است.

این کتاب را نشر نیستان در ۴۰ صفحه باقیمت ۳۳۰۰۰ تومان در قطع خشتی منتشر کرده است.