اراک- معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اصلاح ترکیب هیات های تشخیص و تجدیدنظر وصول مطالبات تامین اجتماعی از موارد مهمی است که در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حاتم شاه کرمی روز دوشنبه در سفر یک روزه به استان مرکزی و در جلسه راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: با توجه به شاخص های موجود از نظر مسایل کارگری، وضعیت کارگری استان مرکزی مطلوب است.

وی ادامه داد: متاسفانه در چند واحد بزرگ استان به دلایل عمده مشکل مدیریتی شاهد اعتراضاتی بودیم که در جلسات هیات تسهیل این موارد بررسی شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: جلسه آینده ستاد تسهیل تشکیل و تصمیمات خوبی برای آذرآب گرفته می شود.

شاه کرمی افزود: مباحث مشاغل سخت و زیان آور در حضور وزیر تعاون و اتاق بازرگانی ایران مورد بررسی قرار گرفته است و در جلسه ای با اتاق ایران توافق کردیم و آیین نامه آن اصلاح شده است و در جلسه آتی پس از تایید در  شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای تصویب به دولت ارجاع می شود.

وی در خصوص موضوع قراردادهای موقت کار اظهار کرد: در این خصوص تدوین آیین نامه تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار در شورای عالی کار تصویب و به دولت ارسال شده و کمیسیون های تخصصی دولت نیز برگزار شده و امیدواریم با تایید این کمیسیون ها این آیین نامه نیز در دولت تصویب و ابلاغ شود.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در خصوص اصلاح ترکیب هیات های تشخیص و تجدید نظر وصول مطالبات تامین اجتماعی بنا به دستور وزیر تعاون در حال بررسی این موضوع هستیم و امیدواریم ترکیب این هیات ها نیز اصلاح شود.