بوشهر - استاندار بوشهر از رونق فعالیت‌های عمرانی در استان و تسریع در اجرای طرح‌ها خبر داد و گفت: بیمارستان ۱۰۰ تخت‌خوابی اورژانس هسته‌ای بوشهر امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند ظهر شنبه در نشست با نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌های استان بوشهر تکمیل طرح‌های نیمه تمام است.

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این سفر دو هزار و ۵۳ میلیارد تومان پروژه تصویب شد که بخشی از اعتبارات آن ابلاغ شده است و باعث توسعه استان خواهد شد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور باعث رونق طرح‌های عمرانی در استان شده است، اضافه کرد: یکی از طرح‌های مهم در استان بوشهر تکمیل پروژه راه‌آهن است که اکنون این پروژه فعال است.

وی با اشاره به اجرای بدون وقفه پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف استان بوشهر شامل سدها، طرح‌های راهسازی و آبرسانی خاطرنشان کرد: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای اسکله بندر کنگان ابلاغ شده است.

گراوند با اشاره به تلاش جدی برای توسعه طرح‌های حوزه آب و تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن در نقاط مختلف استان اضافه کرد: اجرای بیمارستان ۱۰۰ تخت‌خوابی اورژانس هسته‌ای بوشهر مطلوب است و مراحل آخر کار می‌گذراند و امسال افتتاح می‌شود.

وی همچنین از افتتاح دانشکده پزشکی و دندان‌پزشکی بوشهر در زمینی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع تا پایان سال خبر داد و افزود: امسال تاکنون ۵۴ هکتار طرح گلخانه‌ای در استان بوشهر اجرا شده است.

استاندار بوشهر از اجرای شهرک شیلاتی در دو هزار و ۶۵۳ هکتار اراضی ساحلی استان خبر داد و بیان کرد: در سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست قفل ۹ ساله منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر برای اجرای طرح‌ها گشوده شد.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو در کشور و استان بوشهر خاطر نشان کرد: تمهیدات لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس فراهم شده تا بار دیگر دشمنان در این عرصه ناکام بمانند.

گراوند با اشاره به گشایش فعالیت‌های بندری افزود: کالاهای اساسی که قبلا  از طریق بنادر دیگر کشور تخلیه می‌شد اکنون با هماهنگی‌های انجام شده بندر بوشهر محل تخلیه این کالاها و اجناس می‌شود که زمینه بیش از پیش رونق بنادر در پی دارد.