سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران آماده آغاز مذاکرات بدون پیش شرط برای حل مسائل هسته ای است و هیچ مذاکره ای را با پیش شرط نمی پذیرد .

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد علی حسینی درحاشیه سخنرانی در جمع دانشجویان ارومیه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مذاکرات علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که فردا در آنکارا برگزار می شود گفت : این مذاکرات بدون هیچ پیش شرط و با هدف حل مناقشات هسته ای ایران برگزار می شود .

حسینی افزود : امیدواریم مذاکرات فردا بین لاریجانی و سولانا بتواند راه حل های اساسی برای حل و فصل نهایی موضوع هسته ای پیدا کند.

وی در خصوص احتمال میانجی گری ترکیه برای برگزاری این مذاکره اظهار کرد: لاریجانی با سولانا در تماس بوده و این تماس ها هیچ وقت قطع نشده که بخواهد دوباره با حضور واسطه ای از سرگرفته شود .

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: مسئولان ترکیه تنها موضوعی که در این زمینه مطرح کردند در مورد محل برگزاری مذاکره بود.

حسینی در خصوص حضور وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس شرم الشیخ اذعان کرد : حضور متکی هنوز در این اجلاس قطعی نیست و رایزنی ها ادامه دارد .

وی در مورد آخرین وضعیت آزادی دیپلماتهای ایرانی در عراق تصریح کرد : ما از طرق مختلف آزادی دیپلماتها را پیگیری می کنیم و در این راستا خانواده های این افراد دیداری با نماینده صلیب سرخ داشتند وهمچنین سفیر ایران در عراق با اشرف قاضی نماینده دبیر کل سازمان ملل در عراق دراین خصوص دیدار و گفتگو کرده است . 

سخنگوی وزارت امور خارجه  اعلام کرد اشرف قاضی قول داده است دسترسی کنسولی ایران به این دیپلماتها را فراهم کنند .

وی افزود :  ما از همه امکانات استفاده  می کنیم تا هرچه سریعتر این عزیزان آزاد شوند .

حسینی در خصوص اخباری مبنی بر اینکه حضورایران در اجلاس شرم الشیخ منوط به آزادی دیپلماتهای ایرانی در عراق است گفت : اجلاسی  مورد تایید ما است که با حضور همسایگان عراق و با هدف بررسی وضعیت عراق  باشد .

وی درخصوص سفر هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق به ایران گفت : من هم مثل شما شنیده ام که ایشان فردا به کشورمان می آیند .