شهرکرد- عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: ۵۰هزار هکتار زمین برای ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای درکشور شناسایی شده است.

 به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر علیپور در مراسم تودیع و معارفه سرپرست شرکت شهرک های کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۰ هزار هکتار زمین برای ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای کشاورزی شناسایی و واگذار می‌شود.

وی گفت :تاکنون شش هزار هکتار از اراضی شهرک‌های کشاورزی گلخانه‌ای به سرمایه‌گذاران واگذارشده است.

جعفر علیپور بهزادی امنیت غذایی در کشور را دارای اهمیت بسیار بالا دانست و افزود: اگر در تامین مایحتاج غذایی مردم به خارج تکیه کنیم به راحتی می‌توانند با تحریم، کشور را در تامین مواد غذایی تهدید کنند.

علیپور افزود:ایجاد زیر ساخت های و توسعه بخش کشاورزی کشور در حوزه شیلات ،دام و باغبانی وظیفه شرکت شهرکهای کشاورزی است.

وی یاد آور شد : اهداف شهرک‌های کشاورزی انتقال فناوری، جذب سرمایه‌گذاری، بهره‌وری از منابع آب و خاک، ایجاد اشتغال و درنهایت تأمین امنیت غذایی در کشور است.

عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور افرود: برداشت محصول از یک هکتار کشت گلخانه‌ای عملکرد آن ۱۰ برابر نسبت به کشت فضای آزاد است.

وی گفت: توسعه آبزی‌پروری به ویژه تولید ماهی در قفس در دریای خزر و خلیج فارس و همچنین پرورش میگو در سواحل آبهای شمالی و جنوبی را از فعالیت‌های دیگر شهرک‌های کشاورزی عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون حدود ۴۰ هزار هکتار از عرصه‌های ساحلی برای پرورش میگو آغاز شده است.