سنندج - به همت انجمن فرهنگی مریوان کتاب و آثار بهروز بوچانی با عنوان دوستی جز کوهستان ندارم در این شهر نقد و بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب دوستی جز کوهستان ندارم اثر بهروز بوچانی به همت انجمن فرهنگی مریوان در روز پنج شنبه نقد و بررسی می شود.

بر این اساس قرار است که روز پنج شنبه و با برگزاری مراسمی با حضور جمعی از هنرمندان، نویسندگان و علاقمندان به ادبیات، کتاب و فیلم های تولیدی وی در مریوان مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

این مراسم با حضور دکتر امید ورزنده و بهروز چمن آرا و پرویز رستمی برگزار شود و قرار است که فیلم های تولیدی بوچانی نیز نمایش داده شده و مورد بررسی قرار گیرند.

بهروز بوچانی پناهجوی کرد است که چند سال قبل و به دلیل ممانعت دولت استرالیا در اردوگاهی در مانوس اقدام به نوشتن رمانی تحت عنوان دوستی جز کوهستان ندارم کرد که این اثر جوایز مختلفی را برای وی به دنبال داشت.

چندی قبل نسخه کردی با ترجمه دکتر هاشم احمدزاده این اثر وارد بازار نشر شده است و بر همین اساس به همت انجمن فرهنگی مریوان قرار است که مراسم نقد و بررسی آن در این شهر برگزار شود.

امید ورزنده نویسنده، مترجم و فعال فرهنگی کردستان که هم اکنون عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج است و بهروز چمن آرا نیز نویسنده و رئیس مرکز کردستان شناسی دانشگاه کردستان است که اثرز بوچانی را نقد و بررسی می کنند.

پرویز رستمی نیز کارگردان و فیلم ساز کردستانی است که وی نیز در خصوص آثار تصویری این نویسنده اظهار نظر خواهد کرد.