گرگان- مدیر دام‌ و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: پرورش گاومیش یکی از ظرفیت های خوب توسعه اقتصاد و اشتغال در روستاهای استان گلستان است.

غلامعلی هلاکو در گفتگو با خبرنگار مهر یکی از ظرفیت های خوبی اشتغال روستایی را پرورش گاومیش اعلام و اظهار کرد: در گلستان ظرفیت خیلی خوبی برای پرورش گاومیش وجود دارد و این کار از سال های گذشته آغاز شده است.

مدیر امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: تالاب، رودخانه و آبندان های استان و همینطور سواحل دریای خزر برای پرورش گاومیش بسیار مساعد است‌.

هلاکو در خصوص حیوان گاومیش گفت: گاومیش نسبت به خیلی از حیوانات کم توقع است و می تواند با علوفه کم کیفیت یا برگ نی تغذیه کند.

وی اضافه کرد: محصولات این حیوان با محصولات گاوی از جهت کیفیت شیر و پایین بودن کلسترول بهتر است و همچنین گوشت این حیوان بهتر مورد استفاده قرار می گیرد.

هلاکو با بیان این که در غرب استان جمعیت گاومیش بیشتر از سایر نقاط است، اظهار کرد: امکانات بعضی از روستاها خیلی پایین است اما با استفاده از آبندان و رودخانه هایی که در این روستاها وجود دارد می توان با ترویج پرورش گاومیش باعث تاثیر مثبت در اقتصاد استان شد.