اراک- استاندار مرکزی گفت: با توجه به در مضیقه بودن دولت برای تامین نیرو و کارشناس، سازمان استاندارد بایستی به صورت سازمان یافته نظارت های خود را برون سپاری و به بخش خصوصی واگذار کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده پیش از ظهر چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در اراک، ضمن تبریک روز ملی استاندارد اظهار داشت: مسئولین اداره کل استاندارد استان از نقش مهمی در ارتقای کیفیت محصولات تولیدی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: مدیران کنترل کیفی اداره کل استاندارد تنها نماینده این سازمان نیستند بلکه نماینده مردم و دولت در نظارت صحیح تولید محصول هستند و باید تلاش خود را در کنترل کیفی کارخانجات به کار گیرند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: نزدیک به ۱۰ هزار نفر ساعت آموزش برای مدیران کنترل کیفی اداره کل استاندارد استان در نظر گرفته شده است که می تواند بیشتر از این میزان باشد.

آقازاده گفت: مسئولان کنترل کیفی، موتور محرکه اداره کل استاندارد استان هستند و ارایه گزارشات آن ها باعث می شود که نسبت به کالاهای تولیدی نظارت بیشتری صورت پذیرد و باید توجه کرد که تمامی محصولات نیازمند استاندارد هستند.

وی بیان کرد: متاسفانه از نظر نیرو و پرسنل سازمان استاندارد و ادارات کل استانی شاید یک دهم آنچه که نیاز دارند، در اختیار دارند و از نظر نیروی انسانی و تجهیزات با مشکل مواجه اند.

استاندار مرکزی گفت: ساخت داخل ایران هویت و شناسنامه ایرانی است که باید به آن توجه کنیم  و ۶۱۱ میلیون دلار صادرات در هفت ماهه نخست سال جاری استان یکی از افتخاراتی است که همگان در آن نقش موثری دارند.

وی بیان کرد: صادرات غیر نفتی باید دارای کیفیت باشد تا مشتریان از محصول با کیفیت ایرانی استقبال کنند. در طی سال های اخیر افزایش صادرات غیرنفتی ایران ایجاد بازارهای هدف را به دنبال داشته است و هر اندازه محصولات با کیفیت تولید شود می تواند در توسعه صادرات غیرنفتی و افزایش درآمدها موثر باشد.

آقازاده گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری، چه خوب است در کنار تحقق این شعار به جهاد استاندارد و جهاد کیفیت توجه کنیم. هر سال باید در کنار کمیت تولید به کیفیت تولید نیز توجه کنیم این مهم موفقیت اقتصادی ایران در تمامی زمینه ها را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: عملکرد اداره کل استاندارد استان مرکزی نشان دهنده انجام وظایف حساس و مهم مسئولان این حوزه است و امیدواریم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های مرتبط با اداره کل استاندارد همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار مرکزی گفت: در بخش استانداردها از جمله استاندارد آسانسور ها کارهای خوبی در استان انجام شده است و جزء اولین استان های دارنده استاندارد کیفیت بتن هستیم.