قزوین- رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه دولت الکترونیک و فراگیر شدن بیمه همگانی برای افراد کم درآمد از سیاست های دولت در اجرای عدالت اجتماعی است که باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش هفته سلامت، ظهر چهارشنبه با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، محمد هاشمی مدیرکل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت کشور، مدیران دستگاههای اجرایی، مدیران داروخانه، آزمایشگاهها، فیزیوتراپی، پزشکان عمومی و متخصص طرف قرارداد با بیمه سلامت استان در سالن دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

داود محمدی در این همایش گفت: اگر با عینک منصفانه به خدمات بیمه سلامت نگاه کنیم باید اذعان کرد خدمات ارزشمندی به مردم ارائه شده که جای قدردانی دارد.

محمدی افزود: نطام ارجاع در کشور مشکلاتی دارد و به دلیل تجویز بیش از حد دارو نیازمند بازنگری در این عرصه هستیم تا چالش ها برطرف شود.

مجلس از بیمه سلامت حمایت می کند

محمدی تصریح کرد: از آنجا که در آستانه تنظیم بودجه سال ۹۹ هستیم از مدیران استان انتظار رداریم با پیگیری از وزارتخانه خود برای افزایش اعتبارات و ارائه نیازهای مالی خود اقدام کنند زیرا اگر لایحه دولت به مجلس ارائه شود دیگر قابل اصلاح نیست.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دفاتر نمایندگان مجلس مانند یک دماسنج و ارزیاب واقعی عمل می کند و می توان با نظر مردم میزان رضایت آنها از عملکرد ادارات مختلف را مورد سنجش قرار دهیم که ارزیابی ما نشان می دهد مردم استان از خدمات بیمه سللامت رضایت خوبی دارند.

محمدی بیان کرد: دکتر بهرامی از مدیران سالم و پرتلاش استان است که در تکریم ارباب رجوع، روی گشاده، دادن خدمات متنوع، ارایه سرویس، رسیدگی به نیازهای ارباب رجوع و پاسخگویی به مردم بسیار موفق عمل کرده و جای قدردانی دارد.

توسعه دولت الکترونیک جدی گرفته شود

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه دولت الکترونیک برای تسریع در امور و جلب رضایت مردم اهمیت زیادی دارد و باید در حوزه بیمه سلامت این طرح با سرعت بیشتری اجرایی شود.

وی اظهارداشت: راه اندازی دفاتر بیمه سلامت در شهرستانها و واگذاری برخی کارها به دفاتر پیشخوان از کارهای خوب دیگری است که در استان قزوین بخوبی عملیاتی شده است.

محمدی اضافه کرد: باید پوشش بیمه عمر و درمان در کشور جدی گرفته شود و بویژه افراد کم درآمد با تحت پوشش قرار گرفتن هیچ دغدغه ای برای درمان خود و خانواده نداشته باشند و این کار با حمایت همه دستگاهها و دولت و مجلس محقق خواهد شد.

وی گفت: خوشبختانه نمایندگان مجلس در حمایت از بیمه سلامت عزم جدی دارند و بیشترین بودجه را به بخش سلامت اختصاص داده ایم و از این پس نیز در ادامه کار همراهی لازم را خواهیم داشت.

محمدی در خصوص پرداخت مطالبات بیمه سلامت هم اظهارداشت: در پرداخت مطالبات دو ماه عقب افتادگی داریم که باید تلاش شود این مشکل برطرف شود اما از سعه صدر و همکاری بخش خصوصی و موسسات و پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت هم تشکر و قدردانی می شود.

در ادامه از ۱۵ نفر از پزشکان عمومی مراکز بهداشت روستایی، پزشکان متخصص، مسئولان داروخانه ها،  آزمایشگاه، فیزیوتراپی، دفاتر پیشخوان طرف همکار بیمه سلامت و خبرنگاران خبرگزاری مهر، هفته نامه های تابان و حدیث قزوین به دلیل همکاری صمیمانه با بیمه سلامت استان تجلیل شد.  
 .