شاهرود _ رئیس بنیاد بایزید بسطامی بابیان اینکه همایش علمی میراث عرفانی بایزید بسطامی در شاهرود برگزار شد، گفت: محوریت این همایش به‌نقد آرا و شناخت اندیشه‌های بایزید اختصاص یافت.

مجید پازوکی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه همایش علمی میراث عرفانی بایزید بسطامی نهم و دهم آبان ماه به همت بنیاد بایزید در شاهرود برگزار شد، ابراز داشت: این همایش به‌نقد آرا و شناخت اندیشه‌های بایزید بسطامی اختصاص یافت که در واقع هدف از برگزاری آن معرفی مشاهیر و مفاخر شهرستان شاهرود است.

وی ضمن بیان اینکه ۲۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال‌شده بود، افزود: از بین این تعداد مقاله هشت سخنرانی انتخاب و در همایش ارائه شد که در ادامه کار این مقالات در قالب کتابچه‌ای در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

رئیس بنیاد بایزید بسطامی بابیان اینکه در این همایش صاحب‌نظرانی از بنیاد فردوسی، بنیاد شمس و موسسه نیستان مولانا حضور داشتند، ابراز داشت: در روز اول همایش دو سخنرانی با موضوعات آنگاه‌که سلطان بایزید به دهستان شد و تصوف از آغاز تا بایزید و در روز دوم نیز مقالاتی پیرامون زیبایی‌شناسی درکنش گفتارهای بایزید و بایزید نخستین جرقه عرفان اشراقی ارائه شد.

پازوکی ضمن بیان اینکه عرفان ایرانی اسلامی بایزید آغازشده است، تصریح کرد: برای نخستین بار در رابطه با شناسایی عارفان منطقه به‌صورت علمی و آکادمیک در همایش میراث عرفانی ایران‌زمین در پنج جنبه فقهی، علمی، کلامی، ادبی و اخلاقی بحث و بررسی شد.

وی ضمن بیان اینکه برگزاری همایش‌های ازاین‌دست در سطح ملی برای دیگر مفاخر و مشاهیر شاهرود در دستور کار است، افزود: در نظر داریم تا این مفاخر نه در سطح ملی بلکه حتی در حوزه بین‌الملل معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رونمایی از کتاب ملاقات ناپیدا نوشته شهلا شریفی راد، اجرای برنامه‌های موسیقی با اساتید برجسته کشور و تقدیر از سخنران‌ها و بازدید از اماکن دیدنی، طبیعی و تاریخی شاهرود از دیگر برنامه‌های این همایش دو روزه بود.