اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: ۴ میلیارد تومان بودجه از محل اعتبارات ملی برای تکمیل محورهای اراک-فرمهین و خنجین-کمیجان تخصیص یافته اما این پروژه ها هنوز تکمیل نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز پنج شنبه در جریان بازدید از پروژه های شهرستان کمیجان، اظهار داشت: خواسته و مطالبات مردم مناطق فراهان، خنجین و کمیجان تکمیل محورهای مواصلاتی است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار بود طرح های مواصلاتی  ذکر شده در دو بخش پیگیری شود. یک بخش از اراک- فرمهین و رهآورد به سمت کمیجان تا این از طریق راه دسترسی کمیجان به سمت محور همدان هم فراهم شود.

کریمی خاطرنشان کرد: بخش دیگر هم محور ساروق به سمت آهنگران است. البته قسمتی از این محورها انجام شده، اما بر اساس قولی که وزیر راه داده و اعتباراتی که در اختیار راهداری قرار گرفته، انتظار می رود هم اداره کل راه و شهرسازی و هم اداره کل حمل و نقل جاده ای استان در تکمیل این محورها تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس اظهار داشت: در حوزه راه‌های روستایی هم چند محور در بلاتکلیفی قرار گرفتند. موضوع آسفالت روستای یاسبلاغ به امامزاده عباس است که مردم پیگیر آن هستند. همچنین راه سیدان و طردان که بخشی از آن در بستر رودخانه قرار گرفته است، امیدواریم با پیگیری های لازم تکلیف این محورها هم روشن شود.

کریمی خاطرنشان کرد: همچنین تعیین تکلیف محور میلادجرد به کمیجان که در اصل مسیر دسترسی دو شهرستان است، در اولویت کار دستگاه های ذیربط قرار گیرد. در مورد محور وفس هم طی دو سال گذشته بیش از یک و نیم میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی تأمین شده و طی مکاتبه با وزیر راه و شهرسازی قرار است که بقیه هزینه‌ها از محل اوراق تامین گردد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ادامه داد: محور روستای چهرقان نیز با توجه به رانش زمین که اتفاق افتاده در شرایط خطرناک قرار دارد. بخشی از مسیر ساماندهی شده و چنانچه تا قبل از بارش برف این مسیر تکمیل نشود با شرایطی که دارد با  ریزش برف کاملا مسدود می‌شود.

به گزارش مهر، کریمی در بخش دیگر سخنان خود در مورد حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری  گفت: با بارندگی های اخیر زمینه برای احداث آب بندها و آبخیزداری مناسب تر از گذشته است. در این خصوص باید در حوزه تقویت قنوات و ذخیره‌سازی آب‌ در سفره‌های زیرزمینی و تقویت چاه ها تلاش شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ادامه داد: کانال آب میلاجرد از قره چای مهم‌ترین دسترسی میلاجرد برای آبرسانی به زراعت و باغات است. در سال گذشته کانال توسط آب منطقه‌ای تا حدی لایروبی شده و این امکان وجود دارد که  کانال بهسازی شود و میلاجرد به حق قانونی خود برسد.

کریمی بیان داشت: موضوع فاضلاب نیز از دیگر مشکلات کمیجان است. در بخشی از شهر کمیجان امکان حفر چاه وجود ندارد و این مشکل جدی است. اعتبارات طرح ایجاد فاضلاب در کمیجان باید از محل اعتبارات دولتی تامین شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ادامه داد: در چهرقان نیز واحدهای مسکونی که در مسیر بستر سیلاب بوده و کاملاً تخریب شده اند، تاکنون یک مورد هم تکمیل نشده است. وام ابلاغ شده و این مورد باید در اولویت پیگیری قرار گیرد.

براساس این گزارش، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان بیان داشت: عدم وجود شهردار نیز از دیگر از مشکلات کمیجان است. چند ماهی است که پروسه انتخاب شهردار دچار مشکل شده است. به هر حال شهری که مدت طولانی شهردار نداشته باشد دچار مشکل می شود. انتظار داریم این مشکل حل شود و به بلاتکلیفی شهر پایان داده شود.